آیا مودم ایرانسل FD-i40 G1 ارزش خرید دارد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، کاربران زیادی درباره خرید مودم های 4G ایرانسل سوال می نمایند.

آیا مودم ایرانسل FD-i40 G1 ارزش خرید دارد؟

می خواهند بدانند بهترین مودم 4G LTE ایرانسل کدام است؟ بهترین مودم آنتن دار ایرانسل کدام است؟ چگونه می گردد مودم های ایرانسل را آنلاک کرد؟

و به طور خاص مثلا مودم ایرانسل FD-i40 G1 ارزش خرید دارد یا خیر؟ مودم FD-i40 A1 چطور؟

سعی می کنم در روزهای آینده بیشتر درباره مودم های ایرانسل، به ویژه مودم های سری جدید صحبت کنم و بهترین مودم های ایرانسل برای هر طیف از کاربران را نام ببرم.

فعلا در این پست سراغ مودم ایرانسل FD-i40 G1 برویم و کمی درباره مشخصات و ویژگی های آن صحبت کنیم و اینکه آیا اصلا این مودم ارزش خرید دارد یا خیر؟ چه مودم هایی در بازار بهتر از مودم FD-i40 G1 هستند.

چهار مودم ایرانسل FD-i40

در ابتدا، باید بدانیم که ایرانسل چهار مودم با نام FD-i40 دارد که هریک از نظر طراحی و ظاهر و مشخصات با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه سعی کردیم هر چهار مدل FD-i40 ایرانسل را با شکل نشان دهیم.

مودم ایرانسل FD-i40 A1مودم ایرانسل FD-i40 B1مودم ایرانسل FD-i40 E1مودم ایرانسل FD-i40 G1

دو مدل از مودم های ایرانسل FD-i40 دارای آنتن خارجی هستند و می توان انتظار داشت که در محیط های کم آنتن، بهتر عمل نمایند و سرعت اینترنت بیشتری داشته باشند.

دو مدل دیگر یعنی FD-i40 G1 و FD-i40 E1 بدون آنتن خارجی هستند و اساسا یک مودم رومیزی محسوب می شوند. چرا مودم رومیزی هستند؟ علاوه بر اینکه اندازه عظیم و وزن زیادی دارند؛ از باتری برخوردار نیستند و باید همواره به منبع تغذیه وصل باشند.

مشخصات مودم ایرانسل FD-i40 G1

مودم FD-i40 E1 از تراشه کوالکام سود می برد ولی مودم FD-i40 G1 دارای تراشه ای از شرکت ZTE است. احتمالا هم توسط یک شرکت چینی ساخته شده است.

ایرانسل FD-i40 G1 یک مودم 3G/4G در رده LTE Cat 4 است با سرعت 150 مگابیت بر ثانیه و وای فای تک بانده فرکانس 2.4 گیگاهرتز که حداکثر 10 نفر می توانند به آن وصل شوند. فرکانس های 3 و 7 روی LTE و 1 و 5 و 8 روی 3G را پشتیبانی می نماید و دارای MIMO 2×2 است.

طبیعی است این مودم از قابلیت تجمیع فرکانس (CA) پشتیبانی نکند؛ چون مودم های رده LTE Cat 6 به بالا دارای CA هستند.

این مودم از ویژگی های VoWiFi و VoLTE پشتیبانی نمی نماید و دارای یک درگاه شبکه اترنت RJ45 صد مگابیتی و یک درگاه USB 2.0 است. از کلیدهای WPS و Reset سود برده و یک شیار سیم کارت میکرو دارد.

روی پنل جلویی مودم چراغ های LED برای نمایش شرایط شبکه موبایل و آنتن دهی، شرایط شبکه وای فای، روشن/خاموش دستگاه دیده می گردد.

اندازه این مودم 126 در 82 در 24.5 میلی متر با وزن 90 گرمی است. مودم هایی با چنین اندازه ای اصلا مودم همراه یا جیبی محسوب نشده و بیشتر یک مودم رومیزی هستند. گفتیم هم باتری ندارد و باید همواره به یک منبع تغذیه مانند پریز برق یا پاوربانک وصل باشند.

یکی از ویژگی های مهمی که در مودم های رومیزی انتظار داریم و مودم ایرانسل اف دی آی 40 جی 1 ندارد؛ سوکت های نصب آنتن خارجی است. عملا، شما هیچ راهی برای ارتقای شرایط آنتن دهی مودم ندارید و باید فقط به آنتن های داخلی LTE و وای فای آن تکیه کنید.

در جعبه این مودم یک کابل شبکه اترنت زرد رنگ و یک آداپتور برق قرار گرفته است.

قیمت این مودم در بازار حدود 1.5 تا 1.7 میلیون تومان است.

مودم های پیشنهادی جایگزین FD-i40 G1

همان طور که مشاهده کردید؛ مودم ایرانسل FD-i40 G1 ویژگی شاخص یا مزیت ویژه ای ندارد که بگردد روی آن مانور داد. نه از باتری برخوردار است و نه سوکت نصب آنتن خارجی دارد. پردازنده آن ساخت یک شرکت درجه دوم است و سرعت اینترنت موبایل و وای فای چندانی ندارد.

به نظرم در بازار مودم های 4G رومیزی و همراه بسیار بهتری با هزینه پایین تر یافت می گردد. تی پی لینک MR200 و تی پی لینک MR6400، دی لینک DWR-M921، مودم رومیزی Alink MR920-Plus، هواوی B313 و حتی ایرانسل FD-i40 B1 که ساخت شرکت یوتل و آنتن دار است؛ مودم های به مراتب بهتر و با امکانات بیشتری هستند.

اگر مودم همراه و جیبی بخواهید؛ گزینه های بسیار خوبی با همین قیمت 1.5 تا 2 میلیون تومان در بازار ایران پیدا خواهید کرد. مودم تی پی لینک M7350 که یکی از بهترین و قدیمی ترین مودم های جیبی 4G بازار است؛ همین قیمت را دارد.

مودم آلکاتل EE71 و EE70 بسیار با کیفیت و خوش ساخت و مملو از امکانات جالب هستند و از سرعت بسیار بیشتری نسبت به مودم FD-i40 G1 سود می برند.

مودم های هواوی E5576 یا نزتک 77C و همین طور مودم های شرکت جی یو از جمله JMR541 و البته دی لینک DWR-932C با قیمت بسیار کمتر در دسترس هستند.

روزهای آینده بیشتر درباره دیگر مدل های مودم ایرانسل صحبت می کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: شبکه چی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7040

به "آیا مودم ایرانسل FD-i40 G1 ارزش خرید دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مودم ایرانسل FD-i40 G1 ارزش خرید دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید