انتخابات پارلمانی سنگاپور؛ حزب حاکم با تنزل صندلی در قدرت ماند

به گزارش مجله بای بلاگ، حزب نخست وزیر سنگاپور، همانطور که انتظارش می رفت پیروز شد در بحبوحه بحران کرونا در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز گردد اما با عملکرد نسبتا خوب اپوزیسیون با پسرفت روبرو شد.

انتخابات پارلمانی سنگاپور؛ حزب حاکم با تنزل صندلی در قدرت ماند

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور گفت، حزب اقدام مردمی پیروز شد 83 درصد کرسی های مجلس را از آن خود کند و قدرت و نفوذش را در مجلس کشور تقویت کند اما آرای مردمی این حزب به 61 درصد کاهش یافت. حزب کارگران نیز که تنها حزب اپوزیسیون این کشور است و در مجلس سنگاپور نماینده دارد، کرسی های خود را از شش به 10 مورد افزایش داد که این بزرگترین پیروزی برای این حزب از زمان استقلال سنگاپور محسوب می گردد.

قدرتنمایی اپوزیسیون در انتخابات مجلسی سنگاپور یک ضعف برای عملکرد حزب حاکم از انتخابات 2015 به شمار می رود؛ زمانی که حزب این نخست وزیر پیروز شد 93 درصد کرسی ها و 70 درصد آرا را از آن خود کند.

نخست وزیر سنگاپور پس از رای گیری در نشست خبری گفت: این دقیقا چیزی نبود که انتظارش را داشتم اما خب عملکرد خوبی است. نتایج انتخابات بازتاب درد و عدم اطمینانی است که مردم سنگاپور در این بحران کرونا با آن روبرو هستند. این یک انتخابات با حس خوب نبود چون مردم با مسائل جدی روبرو هستند.

حزب اقدام مردمی سنگاپور از 1959 در راس قدرت است، وقتی که پدر لی هسین لونگ به عنوان اولین نخست وزیر این کشور در راس امور نهاده شد و این کشور فقیر را به یکی از ثروتمندترین کشورها در جریان 31 سال خدمتش تبدیل کرد. این انتخابات مجلسی با درخواست های نخست وزیر در حالی برگزار گردید که مدت زمامداری وی آوریل 2021 خاتمه می یابد.،ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3221

به "انتخابات پارلمانی سنگاپور؛ حزب حاکم با تنزل صندلی در قدرت ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات پارلمانی سنگاپور؛ حزب حاکم با تنزل صندلی در قدرت ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید