بازنگری طرح هادی روستایی در 205 روستای اردبیل

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/اردبیل مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در بیش از 205 روستای استان اردبیل بازنگری طرح هادی روستایی صورت گرفته است.

بازنگری طرح هادی روستایی در 205 روستای اردبیل

فرهاد سبحانی امروز 25 فروردین در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: استان اردبیل دارای یک هزار و 17 روستای بالای 20 خانوار است که مطالعه و تهیه طرح هادی کلیه این روستاها توسط بنیاد مسکن اجرا شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن تعداد 93 روستای زیر 20 خانوار استان نیز اقدام به تهیه طرح هادی شده که چشم انداز توسعه عمران و آبادانی روستاها را تبیین می نماید.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل به بازنگری طرح هادی روستایی اشاره نمود و اضافه کرد: زمان مطالعه و تهیه طرح بعضی از این روستاها به بیش از 10 سال گذشته بازمی گردد که تا به امروز در بیش از 205 روستا این اقدام اجرا شده و قریب به به 10 روستای دیگر نیز در دست بازنگری است.

سبحانی ادامه داد: اجرای طرح های هادی روستایی، نیازمند اعتبارات مناسب در مقایسه با تهیه طرح و انجام مطالعات آنهاست، بنابراین بروز بعضی مسائل اقتصادی بر تسریع فرایند اجرایی تاثیر گذاشته است.

وی توضیح داد: در سایه کوشش همکاران، مساعدت مسئولان استانی و کشوری بنیاد مسکن استان توانسته است به میزان 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات مربوطه برای توسعه عمران و آبادانی روستاها هزینه نموده و در 465 روستا اجرای طرح هادی را به اتمام برساند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار داشت: با بکارگیری جزئیات مشخصات فنی در مقایسه با سایر استان ها اردبیل رتبه برتر را از حیث کیفیت اجرا به خود اختصاص داده است.

سبحانی اظهار کرد: بنیاد مسکن استان اردبیل تا به امروز در راستای تحدید حدود اراضی و معین مالکیت زمین به تعداد 100 هزار و 559 جلد سند مالکیت با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در 349 روستا و 22 شهر به متقاضیان در توابع شهرستان های استان صادر نموده است.

وی همچنین به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی نیز اشاره و اظهار داشت: تا به امروز تعداد 100 هزار واحد کم دوام و بی دوام در سطح استان شناسایی شده که ضرورت بهسازی و مقاوم سازی این واحدها را در دستور کار قرار دادیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: البته میزان واحدهای احداث شده تا به امروز بالغ بر 55 هزار و 541 واحد مسکونی بوده که مقاوم سازی بیش از 50 درصد واحدهای کم دوام و بی دوام اجرا شده است.

سبحانی ادامه داد: در راستای تسریع در فرایند احداث بناها و حفظ جان و اموال روستائیان میزان سهمیه استان در سال گذشته از 4 هزار واحد به 7 هزار واحد افزایش یافت.

وی میزان تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی را 400 میلیون ریال اظهار داشت و اضافه کرد: این تسهیلات با نرخپنج5 درصد محاسبه می گردد که برای تامین مسکن و حمایت از اقشار کم درآمد نیز تسهیلات بلاعوض برای دهک های پائین تا سقف 40 تا 80 میلیون ریال توسط بنیاد مسکن اعطا می گردد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل یکی از مسائل اساسی مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان را موضوع اراضی قشلاقات شمال استان و بحث مالکیت زمین در این مناطق اعلام و توضیح داد: اخیرا با حمایت استاندار اردبیل، دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این مشکل مرتفع شده و تسهیلات لازم برای درجاسازی واحدهای غیرمقاوم واقع در اراضی قشلاقات نیز در اختیار روستائیان و عشایر این مناطق قرار می گیرد.

سبحانی به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستاهایی که در روبرو با مخاطرات طبیعی همچون خطر رانش زمین هستند، نیز اشاره نمود و اضافه کرد: تعداد 234 واحد مسکونی در این راستا بازسازی شده که از این میزان 43 واحد در روستای ترازوج، 76 واحد در روستای مصطفی لو، بیش از 100 واحد روستای کلانسرا و 15 واحد نیز در روستای پیله درق است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1702

به "بازنگری طرح هادی روستایی در 205 روستای اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنگری طرح هادی روستایی در 205 روستای اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید