فراوری باتری بدون کبالت با توان ذخیره سازی بالا

به گزارش مجله بای بلاگ، کبالت فلزی کمیاب و گران قیمت است که در فراوری باتری های لیتیومی به طور گسترده به کار گرفته می گردد اما به محیط زیست آسیب می زند. از همین رو محققان راهی برای حذف آن یافته اند.

فراوری باتری بدون کبالت با توان ذخیره سازی بالا

به گزارش خبرگزاری مالی ایران به نقل از نیواطلس، پژوهشگران دانشگاه تگزاس نوع جدیدی از باتری را طراحی و فراوری نموده اند که در آن به هیچ عنوان از فلز کبالت استفاده نشده و در عین حال از ظرفیت بیشتری برای ذخیره سازی انرژی برخوردار است. این باتری همچنین سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.

کبالت به علت رسانایی و دوام بالا نیز در صنعت باتری سازی همواره مورد توجه بوده و معمولاً در کاتد باتری های لیتیومی مورد استفاده قرار می گیرد. اما این فلز سمی قابلیت زیادی برای آلوده کردن طبیعت و آب آشامیدنی دارد.

در باتری جدید مقدار نیکل مورد استفاده در کاتد به 89 درصد کاهش یافته و از روکش ها و لایه های آلومینیومی و منگنزی به عنوان جایگزین استفاده شده است. ترکیب این سه ماده با یکدیگر هم ظرفیت ذخیره سازی انرژی را بیشتر می نماید و هم عمر مفید باتری را تا 20 درصد افزایش می دهد.

پژوهشگران می گویند این باتری هزینه فراوری کمتری نیز دارد و در صورت تأیید کیفیت و ایمنی در آمریکا امکان فراوری انبوه آن وجود دارد. باتری یادشده هم بر روی لپ تاپ ها و هم بر روی گوشی های هوشمند قابل استفاده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3285

به "فراوری باتری بدون کبالت با توان ذخیره سازی بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری باتری بدون کبالت با توان ذخیره سازی بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید