حرکت یک نفتکش ایرانی دیگر از بندرعباس به سمت ونزوئلا

به گزارش مجله بای بلاگ، ایران از ماه آوریل 5 نفتکش حامل حدود 1.5 میلیون بشکه بنزین برای دولت ونزوئلا فرستاده است و میخواهد به ارسال این محموله ها ادامه دهد.

حرکت یک نفتکش ایرانی دیگر از بندرعباس به سمت ونزوئلا

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، ایران احتمالاً دوتاسه محموله بنزین در ماه به ونزوئلا می فروشد.

ایران از ماه آوریل 5 نفتکش حامل حدود 1.5 میلیون بشکه بنزین برای دولت ونزوئلا فرستاده است تا کمی از صف های بلند پمپ بنزین های این کشور کم گردد.

دولت ترامپ که هم به دنبال متوقف کردن تجارت انرژی ایران است و هم در فکر سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، بار ها تهدید نموده و به بنادر، شرکت های کشتیرانی و شرکت های بیمه هشدار داده است.

ولی طبق گفته منابع تجاری و صنعتی نزدیک به وزارت نفت ایران، این کشور میخواهد به ارسال محموله های بنزین به ونزوئلا ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این کشور شکستن تحریم ها برای حمایت از ونزوئلا را تحمل نمی نماید. وی گفت: جامعه تجارت بین الملل باید از خطر قانونی هرگونه نقل و انتقالی با رژیم غیر قانونی نیکولاس مادورو مطلع باشد.

ایران که دهه ها وارد نماینده خالص بنزین بود، سال گذشته بیان کرد در فراوری بنزین خودکفا شده است و فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس را با ظرفیت فراوری 350 هزار بشکه در روز در بندرعباس افتتاح کرد.

ولی همه گیری ویروس کرونا تقاضا برای بنزین را تا 450 هزار بشکه در روز در نیمه اول امسال میلادی پایین آورد. تقاضا برای این محصول در سال گذشته 650 هزار بشکه در روز بود.

به گفته یکی از منابع اداری و صنعتی در ایران، این کشور هر ماه 15 تا 20 محموله متوسط بنزین اضافی دارد که فقط 5 تا از آن ها را ماهانه به آسیا و آفریقا صادر می نماید؛ بنابراین ونزوئلا تنها گزینه مناسب برای این کار است.

تهران همچنین یاری می نماید این کشور آمریکای جنوبی بیشتر شبکه پالایشگاهی خود را با ظرفیت 1.3 میلیون بشکه در روز راه اندازی کند. طبق اطلاعات وبسایت تنکر ترکرز دات کام که یک شرکت ردیابی نفتکش ها است، یک کشتی باری حامل محصولات پالایشی با پرچم ایران در حال حاضر در راه ونزوئلا است.

اطلاعات رفینیتیو آیکن نشان می دهد این نفتکش بندرعباس را ترک نموده و در حال حاضر در غرب اقیانوس اطلس قرار گرفته است.

برخلاف بیشتر نفتکش های ایرانی که برای دور زدن تحریم های آمریکا فرستنده های خود را خاموش می نمایند، نفتکش هایی که به ونزوئلا فرستاده شده اند سیستم های شناسایی خود را روشن نگه داشته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2937

به "حرکت یک نفتکش ایرانی دیگر از بندرعباس به سمت ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت یک نفتکش ایرانی دیگر از بندرعباس به سمت ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید