خبرنگاران اخبار کوتاه خراسان رضوی

به گزارش مجله بای بلاگ، مشهد- خبرنگاران- شروع برداشت میوه بِه از باغهای تایباد، آمار معدوم سازی و واکسیناسیون دام و طیور تربت حیدریه و برگزاری نمایشگاه خوشنویسی با موضوع محرم و عاشورا در سبزوار عناوین مهمترین اخبار کوتاه خراسان رضوی است.

خبرنگاران اخبار کوتاه خراسان رضوی

تایباد- برداشت میوه به از 85 هکتار از باغهای شهرستان تایباد واقع در شرق خراسان رضوی شروع شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش تمایل باغداران برای کشت و فراوری این نوع محصول باغی سطح باغهای به در دشت محمدآباد قدس و میان ولایت این شهرستان افزایش یافته است.

محمد میری اضافه نمود: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب بهار امسال و فراوانی محصول پیش بینی می گردد در پاییز امسال بیش از 500 تن به از باغ های زیرکشت این محصول برداشت و روانه بازار مصرف گردد.

تربت حیدریه- رییس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه گفت: در نیمه نخست امسال 6 هزار و 219 قطعه طیور و 76 راس دام سبک و سنگین غیربهداشتی در داخل کشتارگاه های این شهرستان ضبط، معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

سیدابوالحسن سیدین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: همچنین در مدت یاد شده برای سه هزار و 259 راس گاو و گوساله خون گیری برای تشخیص تب مالت، واکسیناسیون 6 هزار و 369 راس گاو و گوساله برای پیشگیری از ابتلا به تب مالت، واکسیناسیون 51 هزار و 972 راس گوسفند و بز برای پیشگیری از ابتلا به تب مالت و انجام آزمایش برای شناسایی بیماری سل برای پنج هزار و 358 راس دام به صورت رایگان اجرا شده است.

سبزوار- نمایشگاه خوشنویسی خط عاشورایی (کلک سرخ) عصر یکشنبه با حضور مسوولان محلی در مجتمع فرهنگی و هنری اسرار سبزوار گشایش یافت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در این خصوص به خبرنگار خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه 44 تابلو - خط از 28 استاد انجمن خوشنویسان سبزوار در قالب 2 خط نستعلیق و خط شکسته با موضوع عاشورا و محرم به نمایش گذاشته شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4493

به "خبرنگاران اخبار کوتاه خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اخبار کوتاه خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید