خبرنگاران زنجان دومین استان خنک کشور ثبت شد

به گزارش مجله بای بلاگ، زنجان - خبرنگاران - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته، زنجان به عنوان دومین مرکز استان خنک کشور به ثبت رسید.

خبرنگاران زنجان دومین استان خنک کشور ثبت شد

حسین سلطانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه کرد: طی مدت یاد شده شهر زنجان با دمای 15 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان دومین استان در بین مراکز استان های ایران، گزارش شد.

وی با بیان اینکه در همین مدت، شهرکرد با میزان دمای 14 درجه سانتیگراد نخستین مرکز استان خنک کشور ثبت شد، گفت: طی 24 ساعت گذشته گرماب از توابع شهرستان خدابنده با میزان دمای 37 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم ترین نقطه این استان گزارش شد.

سلطانی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 18 درجه سانتیگراد بالای صفر اظهار داشت و اضافه کرد: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

وی گفت: هوای استان زنجان از بعداز ظهر امروز / شنبه 4 مرداد ماه/ به ویژه در نیمه شمالی با رگبار باران همراه با رعد و برق خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: طبق پیش بینی های اجرا شده، میزان بارش باران در ارتفاعات شهرستان های زنجان - طارم، بیشتر و رعد و برق نیز شدیدتر خواهد بود.

سلطانی اضافه کرد: دمای هوای زنجان تا اواسط هفته فرایند افزایشی خواهد داشت و بر اساس پیش بینی های اجرا شده طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه /8 و 9 مرداد ماه/ هوا مقداری خنک خواهد شد.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه ای مستقر هستند و داده های شرایط جوی در مابقی ایستگاه های استان نیز به صورت اتوماتیک جمع آوری می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3401

به "خبرنگاران زنجان دومین استان خنک کشور ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زنجان دومین استان خنک کشور ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید