خبرنگاران سه هزار و 700 تن روغن خوراکی در مازندران آماده توزیع شد

به گزارش مجله بای بلاگ، ساری - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: سه هزار و 700 تن روغن خوراکی سهم استان برای توزیع وارد استان شده است.

خبرنگاران سه هزار و 700 تن روغن خوراکی در مازندران آماده توزیع شد

حسینعلی قوانلو عصر روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: تا به امروز حدود یک هزار و 700 تن روغن خوراکی سهم مازندران در بین واحدهای صنفی و فروشگاه های عظیم در شهرهای مختلف استان توزیع شده است.

وی اضافه نمود: حدود 2 هزار تن روغن خوراکی دیگر نیز در روزهای آینده در بین واحدهای صنفی و صنعتی در سطح استان مازندران توزیع می گردد و بخشی از کمبودها روغن خوارکی در فروشگاه ها تامین خواهد شد.

رییس سازمان صمت مازندران دلیل کم شدن روغن خوراکی در بعضی فروشگاه های مازندران را همانند بسیاری از استان های کشور ناشی از مسائل حمل و نقل و ترخیص کالا از بنادر جنوبی کشور گفت و گفت : در حال حاضر مشکل در بنادر جنوبی کشور از جمله شهید رجایی برطرف شد و مواد اولیه مورد احتیاج کارخانجات روغن خوراکی تامین و فراوری از سر گرفته شد.

قوانلو گفت: کمبود روغن خوراکی در فروشگاه های و واحدهای صنفی در سطح استان نسبت به سایر استان ها کمتر بود و با توزیعی که در حال اجرا است، مسئله ای برای تامین این مواد غذایی وجود ندارد.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت روغن خوراکی گفت: هیچ گونه افزایش قیمتی برای روغن خوراکی مصوب نشده است و این مواد غذایی باید با نرخ قبلی در اختیار مصرف نمایندگان قرار گیرد.

رییس سازمان صمت مازندران از مردم خواست از خرید فله ای روغن خوراکی خودداری نمایند زیرا مسئله ای برای تامین این مواد غذایی در سطح ملی وجود ندارد.

براساس آمار میانگین سرانه مصرف روغن خوراکی در ایران حدود 19 کیلوگرم است و این سرانه در کشورهای دنیا حدود 12 کیلوگرم است.

طبق آمار حدود 90 درصد از مواد اولیه فراوری روغن خوراکی ایران از خارج وارد می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4741

به "خبرنگاران سه هزار و 700 تن روغن خوراکی در مازندران آماده توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه هزار و 700 تن روغن خوراکی در مازندران آماده توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید