خبرنگاران مجتمع پتروشیمی با ظرفیت 120 هزار تن پروپیلن در بندر امیرآباد احداث می شود

به گزارش مجله بای بلاگ، ساری- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت گفت: مجتمع پتروشیمی با ظرفیت تولید 120 هزار تن پروپیلن و با اعتبار 380 میلیون دلار در بندر امیرآباد احداث می شود.

خبرنگاران مجتمع پتروشیمی با ظرفیت 120 هزار تن پروپیلن در بندر امیرآباد احداث می شود

بهزاد محمدی امروز یکشنبه در بازدید از منطقه پیش بینی شده برای احداث مجتمع پتروشیمی در بندر امیرآباد بهشهر به اتفاق استاندار مازندران و مدیران استانی و شهرستانی افزود: یکی از نقاطی که برای احداث پتروشیمی و برای تولید پروپیلن در نظر داریم؛ بندر امیرآباد است که امروز بازدیدی با حضور استاندار مازندران از این منطقه انجام شد.

وی اظهار کرد: افزایش تولید پروپیلن برای ما در پتروشیمی بسیار مهم است و اکنون تولید پروپیلن در کشور بیش از 900 هزار تن در سال است و تلاش داریم تا این مقدار به تولید 3 میلیون تن در سال برسد .

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: مجتمع پتروشیمی در بندر امیرآباد با هدف افزایش ظرفیت تولید پروپیلن ایجاد می شود که ظرفیت تولید آن 120 هزار تن پروپیلن در سال است.

وی ادامه داد: بررسی اولیه برای محل استقرار این طرح انجام شد و این طرح با ظرفیت تولید 120 هزار تن پروپیلن ایجاد و احداث می شود تا به توسعه صنایع پایین دستی کمک شود.

محمدی گفت: دو منطقه در جنوب بندرامیرآباد با وسعت 120 هکتار و منطقه ای در بندر امیرآباد مورد بازدید قرار گرفت که هر دو منطقه دارای شرایط مناسب برای احداث این صنایع هستند و دسترسی به آب، جاده، راه آهن و گاز از الزامات و اولویت های ماست که در هر دو منطقه شرایط موجود است و با توجه به اینکه این اراضی در تحت تملک اشخاص خصوصی و حقوقی نیست به راحتی قابل استحصال و انجام پروژه است.

به گزارش خبرنگاران، استارت ساخت مجتمع پتروشیمی در مازندران در سال 96 پس از موافقت وزارت نفت با درخواست استان برای ساخت این واحد بزرگ صنعتی حوزه نفتی زده شد و براساس توافق وزارت نفت قرار شد تا ساخت مجتمع پتروشیمی در اراضی موسوم به بانک زمین که حدود 10 هزار هکتار مساحت دارد در تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران در صورت موافقت سازمان محیط زیست انجام شود.

این طرح برای دریافت ارزیابی زیست محیطی به سازمان حفاظت محیط زیست فرستاد وبنا برآنچه که در فضای مجازی انتشار یافته این سازمان موافقت ضمنی خود را با ساخت این پروژه اعلام کرده است.

شبه جزیره میانکاله حدود 60 هزار هکتار وسعت دارد که به دلیل وجود تالاب میانکاله در این منطقه یکی از 600 ذخیرگاه زیست کره در جهان است که سالانه پذیرای 150 گونه پرندگان مهاجر با یک میلیون و 500 هزار بال پرنده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3299

به "خبرنگاران مجتمع پتروشیمی با ظرفیت 120 هزار تن پروپیلن در بندر امیرآباد احداث می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجتمع پتروشیمی با ظرفیت 120 هزار تن پروپیلن در بندر امیرآباد احداث می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید