دانشمندان با عکس جدید سیاره مشتری راز معمای آن را فاش کردند!، تصاویر

به گزارش مجله بای بلاگ، در نمایش باورنکردنی توسط کار گروهی، چندین سازمان با یکدیگر همکاری کرده اند تا دیدگاه ما نسبت به سیاره مشتری را مانند سایر سیارات تغییر دهند.

دانشمندان با عکس جدید سیاره مشتری راز معمای آن را فاش کردند!، تصاویر

لست سکند: با ادغام اطلاعات به دست آمده از کاوشگر جونو، تلسکوپ فضایی هابل، و رصدخانه جمینی، محققان قادر به دریافت عکسی شدند که دیدگاهی جدید نسبت به سیستم های طوفان سیاره ای به ما می دهد. عکس خیره کننده گرفته شده مادون قرمز از این سیاره، فعالیت آن را نشان می دهد.

برای مدت سه سال است که NOIRLab بنیاد علوم ملی تصاویر مادون قرمز عمق پوشش ابر مشتری را کاوش می کند. این کار با مشاهدات نوری و فرابنفش از تلسکوپ فضایی هابل و توسط کاوشگر جونو برای به وجود آوردن دیدگاه جدیدی از سیاره مشتری باهم ترکیب شدند . مشاهدات رادیویی کاوشگر جونو به محققان کمک کرده است تا نور قوی مشتری را ثبت و به نمایش درآورند. سپس این نقشه ها با تصاویر مرئی مادون قرمز تلسکوپ فضایی هابل و تصاویر مادون قرمز گرفته شده توسط رصدخانه جمینی برای دریافت این عکس درخشان و شگفت انگیز ترکیب شدند.

کاری که در رصدخانه جمینی هاوایی انجام شد برای موفقیت پروژه حیاتی بود. تلسکوپ موجود در این رصدخانه، به عنوان بزرگ ترین و پیشرفته ترین تلسکوپ در دسترس ستاره شناسان، قادر به انجام مشاهدات در وضوح بسیار بالا است. برای دریافت این عکس خاص از مشتری، محققان از تکنیکی به نام تصویربرداری موفقیت آمیز استفاده کردند. این کار شامل دریافت چند عکس با نوردهی کوتاه و سپس استفاده از تلسکوپ هایی با وضوح بالاست که در زمانی که جو زمین پایدار است استفاده می شود. درنتیجه، عکس بسیار واضح خواهد بود و می تواند با سایر عکس های گرفته شده از فضا رقابت کند.

مایکل وانگ از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی می گوید: به نظر خارق العاده می رسد که نقطه های سیاهی در مشتری وجود دارد که درواقع فقط شکاف هایی در پوشش ابر مانند این سیاره هستند. در عکس گرفته شده، شما نور مادون قرمز درخشانی را می بینید که در مناطق بدون ابر وارد می شود، اما درواقع ابرهای سیاه در آن نقاط وجود دارند که در عکس های مادون قرمز تیره دیده می شوند.

در حقیقت، عکس ها حتی یک راز در مورد خال قرمز معروف مشتری را کشف کرده است. درگذشته، مشاهدات نور مرئی نمی توانستند بین مواد ابری سیاه و ابرهای نازک تمایز قائل شوند، بنابراین آرایش آن ها یک راز باقی مانده بود. اکنون با تلاش های جدید، این معما حل شده است.

تصاویر مادون قرمز قوس درخشانی را نشان می دهند که این سیاره را روشن می کند. این درخشش مادون قرمز از گرمای درونی مشتری ناشی می شود و با ابرهای ضخیم مسدود می شود. این بدان معنی است که نقطه قرمز بزرگ، بخشی است که در آن شکاف ابرها وجود دارد و اجازه عبور نور از فضای مبهم مشتری را می دهد.

این اکتشاف برای این محققان بسیار جالب است و نتیجه سال ها تلاش و همکاری آن ها با یکدیگر است. مارتین استیل، مدیر برنامه نجوم در بنیاد ملی علوم، که همان مسئول بودجه آژانس آمریکا است، می گوید: این مشاهدات هماهنگ بار دیگر ثابت می کنند که پیشرفت علم نجوم با توانایی های تلسکوپ های جمینی و با امکانات و تجهیزات مبتنی بر فضا، امکان پذیر است.

تصویر روشنی از مشتری که توسط تلسکوپ هابل گرفته شده است، با اطلاعات رصدخانه جمینی هشت ترکیب شد تا یک عکس بی نظیر از سیاره مشتری گرفته شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا