رقابت 25 کاندیدا برای چهار صندلی ریاست

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، همه گیری ویروس کرونا و اعمال محدودیت های آن باعث شد وزارت ورزش بعد از 20 مهرماه و برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی، برای 7 فدراسیون دیگر که در نوبت انتخابات به سر می بردند هیچ اقدامی جهت برگزاری مجمع و مشخص مدیریت جدید آنها نداشته باشد.

رقابت 25 کاندیدا برای چهار صندلی ریاست

حتی انتخابات فدراسیونی مانند شطرنج که قرار بود 6 آبان ماه برگزار شود به دلیل همین موانع و محدودیت ها لغو و زمان دیگری موکول شد تا اینگونه رکود انتخاباتی فدراسیون ها ادامه دار باشد.

حالا بعد از 80 روز وقفه اجباری در به انتها رساندن مجامع انتخاباتی برای فدراسیون های ورزشی، قرار است وزارت ورزش برگزاری آنها را از سر بگیرد. این اقدام وزارت ورزش از فردا چهارشنبه با برگزاری انتخابات فدراسیون روستایی - بازی های بومی و محلی آغاز می شود و طی یک هفته در مورد سه فدراسیون دیگر هم به انتها خواهد رسید.

در مجموع اینکه طی یک هفته پیش رو 25 کاندیدایی که به دنبال تصدی گری در فدراسیون های مطبوع شان هستند، شانس آزمایی خود برای رسیدن به هدف موردنظرشان را به مرحله نهایی می رسانند.

جدیدترین رئیس ورزشی چه کسی خواهد شد؟

فدراسیون روستایی- بازی های بومی و محلی اولین فدراسیونی است که انتخاباتش بعد از یک وقفه تقریباً سه ماهه برگزار می شود. برای انتخابات این فدراسیون 10 نفر ثبت نام کردند اما نیمی از آنها نتوانستند تاییدیه کمیسیون تطبیق وزارت ورزش را برای ادامه کاندیداتوری خود بگیرند. در ادامه و با ورود مراجع ذی صلاح، یک کاندیدای دیگر حذف و در نهایت محمد تقی امیری خراسانی، محمود علیزاده، سید حسن میرمحمدی و افشین هادی چگینی برای حضور در انتخابات تایید صلاحیت شدند.

انتخابات فدراسیون روستایی - بازی های بومی و محلی 10 دی ماه برگزار می شود. آخرین انتخابات این فدراسیون مهرماه سال 96 برگزار شد که طی آن غلامرضا جعفری پیروز شد رای اکثریت مجمع را برای ادامه مدیریت در این فدراسیون بگیرد. وی اما خردادماه امسال جای خود را به عباسعلی اکبری داد که حکم سرپرستی فدراسیون را از وزیر ورزش گرفته بود.

مشخص تکلیف مدیریت پُرطرفدارترین فدراسیون

از میان فدراسیون هایی که دوره سرپرستی خود را طی می کنند و حالا به برگزاری انتخاباتش نزدیک شده، پرورش اندام و بدنسازی بیشترین کاندیدا را داشت چراکه 16 نفر با ثبت نام رسمی متقاضی ریاست آن شدند. از این تعداد البته 11 نفر از حیث صلاحیت مدیریتی مجوز کمیته تطبیق وزارت ورزش را گرفتند. غربال نهایی کاندیداهای این فدراسیون اما منجر به تایید صلاحیت 8 نفر از آنها شد.

حسین اخلاقی، کمال جوانمرد، کاوه درودی، محمدرضا کاظمی آشتیانی، منصور عبدی، سیدرضا میرابوطالبی، عبدالمهدی نصیرزاده و حسین یارمحمدیان 8 کاندیدایی هستند که صلاحیت آنها برای حضور در مجمع 13 دی ماه تایید شده است.

بدنسازی و پرورش اندام از خردادماه گذشته با سرپرست اداره می شوند. محمد تقی امیری خراسانی سرپرست بدنسازی و پرورش اندام است. وی خردادماه گذشته جای ناصر پورعلی فرد را گرفت که بعد از 13 سال از این فدراسیون خداحافظی کرد.

انتها بلاتکلیفی یک ساله و سرپرستی دو دوره ای

پزشکی ورزشی فدراسیونی است که از سال گذشته وارد دوره سرپرستی شد و این دوره برای آن یک بار هم تمدید. آذرماه سال گذشته و با انتها دوره ریاست غلامرضا نوروزی در فدراسیون پزشکی ورزشی، مهرزاد خلیلیان سرپرست این فدراسیون شد اما ورود وی به انتخابات باعث شد تا از تیرماه امسال محمد اسد مسجدی سرپرستی را بر عهده بگیرد هر چند که خلیلیان نتوانست در میان کاندیداهای نهایی برای ریاست باقی بماند.

ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی 14 کاندیدا داشت که از این تعداد صلاحیت مدیریتی 11 نفر توسط کمیسیون تطبیق تایید شد. در آخرین مرحله برای بررسی صلاحیت کاندیداها 2 نفر دیگر هم کنار رفتند و بدین ترتیب 9 نفر مجوز حضور در مجمع را گرفتند.

مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی 15 دی ماه برگزار می شود. داود باقری، محمد حسین پورقریب، حسین تامینی لیچایی، سید جمال الدین عزآبادی، فردین حلب چی، کرم الله علیمرادی، سعید کاظمی، سیدرضا میرابوطالبی و غلامرضا نوروزی افرادی هستند که رای اعضای مجمع مشخص می کند کدام یک از آنها رئیس چهار سال آینده این فدراسیون خواهد شد.

انتها مدیریت فدراسیون انصرافی ها چه می شود؟

به دنبال انتها دوره چهارساله سید عبدی افتخاری در فدراسیون اسکی از مردادماه کوروش صبوریان سرپرستی این را به عهده گرفت. قرار است انتخابات جدید فدراسیون اسکی 17 دی ماه و با حضور 4 کاندیدا برگزار شود.

البته فدراسیون اسکی و ریاست چهار سال آینده اش 9 متقاضی داشت که از میان آنها عبدی افتخاری، حسین زیبایی و محمدرضا غلامرضا پیش از رسیدن پرونده شان به مراحل بررسی و ارزیابی انصراف خود را اعلام کردند. از میان 6 کاندیدای باقی مانده هم جواد شهلایی باقری، امیر غفرانی، احسان میرزاده و عباس نظریان مادوانی تایید وزارت ورزش را گرفتند. این چهار کاندیدا با تایید مراجع ذی صلاح در انتخابات هفته پیش رو برای ریاست رقابت خواهند داشت.

از انتخابات سایر فدراسیون ها خبری نیست

به گزارش خبرنگاران، وزارت ورزش در حالی برای انتخابات این چهار فدراسیون برنامه ریزی کرده که هنوز شرایط انتخاباتی دیگر فدراسیون هایی که مترصد برگزاری مجمع هستند، مشخص نیست.

موتورسواری و اتومبیلرانی، شطرنج و نجات غریق فدراسیون هایی هستند که با سرپرست اداره می شوند، فرایند انتخاباتی آنها تا ارسال پرونده کاندیداها به مراجع ذی صلاح هم پیش رفته اما هنوز مشخص نیست چه زمانی انتخابات شان به انتها می رسد.

در این میان فدراسیون دوچرخه سواری هم از 6 دی ماه به خاطر انتها دوره ریاست خسرو قمری به فهرست فدراسیون های واجد برگزاری انتخابات اضافه شده در حالی که هنوز برای آن سرپرستی مشخص نشده است. از فردا (10 دی ماه) نام فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای هم به خاطر اتمام دوره چهارساله مجتبی جوهری در این فهرست قرار می گیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5612

به "رقابت 25 کاندیدا برای چهار صندلی ریاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت 25 کاندیدا برای چهار صندلی ریاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید