رمدسیویر فقط در فاز اولیه بیماری کرونا تاثیر درمانی دارد

به گزارش مجله بای بلاگ، ایرنا/ دکتر مصطفی قانعی گفت: این دارو در بیمارستان ها و فقط برای بیمارانی که به نوع شدید کرونا مبتلا شده اند، چاق هستند، فشارخون و دیابت دارند و ممکن است احتمال مرگ این بیماران بالا باشد، بنا به تشخیص پزشک معالج مورد استفاده قرار می گیرد.

رمدسیویر فقط در فاز اولیه بیماری کرونا تاثیر درمانی دارد

وی اعلام کرد: داروی رمدسیویر در بیمارانی که ریسک بالا دارند، در فاز اولیه بیماری استفاده می گردد و نیازی نیست بیمارانی که به نوع خفیف کرونا مبتلا شده اند، این دارو را مصرف نمایند. بسیاری از بیمارانی که به بیمارستان ها مراجعه می نمایند، با خودمراقبتی و قرنطینه خانگی بهبود می یابند.

قانعی در مورد عملکرد داروی رمدسیویر برای بیماران مبتلا به کرونا گفت: وقتی فردی به کرونا مبتلا شد، در فاز اول تکثیر ویروس صورت می گیرد و این دارو فقط در فاز تکثیر ویروس کارایی دارد و وقتی بیمار بیمارستانی شد، فاز تکثیر ویروس دیگر مساله اصلی نیست بلکه مساله اصلی التهاب ریه است که باید در زمینه فروکش کردن التهاب ریه اقدامات درمانی صورت گیرد.

وی ادامه داد: باور اشتباهی که در مورد استفاده از این دارو در کشور رایج شده، به این صورت است که خانواده های بیماران بدحال که در ICU بستری شده اند، به دنبال داروی رمدسیویر می گردند؛ در حالی که در فازی که بیمار وارد آی سی یو شده و به دستگاه تهویه مکانیکی یا نفس مصنوعی وصل شده است، این دارو هیچ اثری ندارد و فقط هزینه های خانواده های بیمار را افزایش می دهد.

رییس کمیته علمی کرونا ادامه داد: اینکه گفته گردد داروهای ضدویروس می توانند مرگ ناشی از کرونا را کم نمایند، اثبات نشده است. شاید مصرف این داروها فقط طول مدت بستری را در برخی از بیمارانی که در فاز اول بیماری هستند، کاهش دهد تا بهبودی زودتری حاصل گردد.

قانعی گفت: البته این موضوع نیز در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار گرفته است تا اینکه نتایج دو مطالعه بزرگی که در ایران و جهان در زمینه داروهای کرونا در حال اجرا است، استخراج گردد.

فراوری فاویپیراویر برای درمان بیماران کرونایی توجیهی ندارد

قانعی در مورد استفاده از دیگر داروها برای مقابله با کرونا نیز شرح داد: داروی فاویپیراویر که به تازگی در جهان اعلام شده بود برای بهبود بیماران کرونایی موثر است، نتایج تحقیقاتی که به کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اعلام شد، نشان می دهد که در بیماران کرونایی نه تنها اثر مثبت نداشته بلکه اثر منفی نیز داشته و احتمال مرگ و میر را افزایش می دهد؛ بنابراین فراوری این دارو در کشور برای بهبود بیماران کرونایی توجیهی ندارد.

وی یادآور شد: داروی رمدسیویر نیز فقط برای برخی از بیماران در فاز اول بیماری اثر دارد و بنابراین اینکه به عنوان یک داروی نجات دهنده به آن نگاه کنیم که مرگ و میر ناشی از کرونا را کم کند، هنوز هیچ سند علمی در این زمینه وجود ندارد.

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا یادآور شد: هنوز هیچ یک از داروهای رمدسیویر و فاویپیراویر وارد پروتکل های درمانی کشور نشده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3540

به "رمدسیویر فقط در فاز اولیه بیماری کرونا تاثیر درمانی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمدسیویر فقط در فاز اولیه بیماری کرونا تاثیر درمانی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید