رونمایی از نویسنده محبوب کیم جونگ-اون ، هری پاتر در کره شمالی آزاد شد

به گزارش مجله بای بلاگ، 23 سال پس از انتشار نخستین جلد در غرب، سانسورچی های سختگیر کره شمالی سرانجام به انتشار مجموعه کتاب های هری پاتر چراغ سبز نشان دادند.

رونمایی از نویسنده محبوب کیم جونگ-اون ، هری پاتر در کره شمالی آزاد شد

به گزارش خبرنگاران به نقر از کُریا هرالد، اداره کتاب کره شمالی موافقت خود را با ورود آثار جی کی رولینگ به بازار گفتند تا شهروندان این کشور بتوانند برای نخستین بار نسخه اصلی هری پاتر را بخوانند. کتاب درباره حضور یک نوجوان در مدرسه جادوگری است و شاید شباهت نسبی سرنوشت هری پاتر با کیم جونگ-اون، رهبر جوان کره شمالی یکی از دلایل صدور مجوز انتشار برای آن باشد.

ممیزهای کتاب در بخش شمالی شبه جزیره کره اجازه نمی دهند نسخه کامل کتاب های اروپایی و آمریکایی به دست مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برسد اما به نظر می رسد هری پاتر در این میان یک استثنا باشد. در روزنامه ادبی کره شمالی در توصیف کتاب های خانم رولینگ چنین نوشته شده است: هری پاتر نشان می دهد بچه ها باید با توان و قدرت خود راه خودشان را بیابند و در عین حال داستانی از دنیای خیال و جادو روایت می کند که دور از واقعیت است.

دولت کره شمالی به شدت دسترسی به محتواهای بین المللی را محدود و برای شهروندانی که به شکل غیرقانونی به موسیقی و فیلم و ادبیات خارجی دسترسی یابند جریمه سنگین صادر می کند. با این حال، برخی از فیلم ها و کتاب های غربی با اجازه نهادهای دولتی در اختیار مردم به ویژه طبقه متوسط گذاشته می شود. سال 2017 یک موسسه اطلاعاتی در واشنگتن گفت شهروندان کره شمالی دیگر در حفره سیاه اطلاعاتی زندگی نمی کنند.

با وجود علاقه مردم این کشور آسیایی به برخی رویدادهای ورزشی از جمله تنیس ویملبدون، تقریبا چهار ماه طول می کشد تا این بازی ها از تلویزیون و نسخه محلی شبکه های اینترنتی چون نتفلیکس پخش شود. بازار قاچاق فلش های پر از فیلم و سریال خارجی به ویژه در مرز نزدیک چین پررونق است و 92 درصد از کسانی که از کره شمالی فرار می کنند گفته اند محتواهای خارجی را روی دستگاه های پخش تماشا کرده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3094

به "رونمایی از نویسنده محبوب کیم جونگ-اون ، هری پاتر در کره شمالی آزاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از نویسنده محبوب کیم جونگ-اون ، هری پاتر در کره شمالی آزاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید