سومالی از کشته شدن 18 عضو الشباب اطلاع داد

به گزارش مجله بای بلاگ، ارتش سومالی از یک عملیات پیروز نظامی در جنوب این کشورعلیه عناصر گروه الشباب وابسته به القاعده و کشته شدن دستکم 18 تن از آن ها اطلاع داد.

سومالی از کشته شدن 18 عضو الشباب اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش سومالی روز یکشنبه از کشته شدن دستکم 18 عضو گروه الشباب وابسته به نیروهای القاعده طی یک عملیات در جنوب این کشور اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی یکی از فرماندهان ارشد ارتش سومالی در این زمینه گفت که عملیات علیه شبه نظامیان وابسته به گروه القاعده در دو دهکده نزدیک شهرستان مهم جنال که به تازگی آزاد شده انجام گرفت.

این ژنرال ارتش سومالی در ادامه از کشته شدن دستکم 19 عضو گروه الشباب و زخمی شدن شمار دیگری اطلاع داد. یک مقام دیگر ارتش سومالی نیز در این باره شرح داد که نیروهای ارتش سومالی در این عملیات هیچ آسیبی ندیدند. ساکنان محلی نیز از شنیده شدن صدای گلوله در جریان این عملیات نظامی اطلاع دادند. روز شنبه نیز کماندوهای سومالی دستکم سه عضو گروه الشباب را در شهرستان لیگو کشتند.

الشباب یک گروه تروریستی سومالیایی است که از سال 2012 به القاعده پیوسته است. این گروه در گذشته مناطقی از مرکز و جنوب سومالی را تحت تصرف خود داشت، اما در سال 2015 کنترل این مناطق را از دست داد و اکنون تنها چند روستا را تحت اشغال خود دارد.

سومالی چندی قبل نیز بیان کرد که در جریان حمله مسلحانه به منزلی در اقلیم جوبای مرکزی واقع در جنوب این کشور، سه سرکرده مهم الشباب کشته شدند. (جزئیات بیشتر)

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2468

به "سومالی از کشته شدن 18 عضو الشباب اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومالی از کشته شدن 18 عضو الشباب اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید