عملکرد رسانه های داخلی در پوشش اخبار سراوان ضعیف بود خبرنگاران

به گزارش مجله بای بلاگ، دبیر مجمع عدالتخواه دانشجویان دانشگاه زابل گفت: مسئولان نمی دانند با سکوت و خودداری از اطلاع رسانی به موقع، افکار عمومی را در شرایط انتظار و تعلیق قرار می دهند؟

عملکرد رسانه های داخلی در پوشش اخبار سراوان ضعیف بود خبرنگاران

امین کمالی، دبیر مجمع عدالتخواه دانشجویان دانشگاه زابل در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: در جهان فعلی نقش رسانه ها بسیار کلیدی و مهم است، به طوری که می توانند یک حادثه عظیم را کوچک جلوه دهند و یا از کاه، کوه ساخته و موجی عظیم به راه اندازند؛ به هیچ وجه قصد قضاوت اتفاقات سراوان را نداریم، ولی لازم است درخصوص ضعف مسئولین و رسانه های ملی و رسمی در روایت واقعه که موجب افزایش تنش ها و قرارگرفتن گروهی از مردم در بازی رسانه های بیگانه شد، مطالبی را مطرح کنیم.

کمالی گفت: دوشنبه هفته گذشته در شهرستان سراوان و در نقطه مرزی ایران با پاکستان، تعداد زیادی سوخت بر تجمع کردند و در این جریان تیراندازی نیز صورت می گیرد. در مقابل مسئولان و رسانه های رسمی و اصلی سکوت می کنند. به دنبال آن اتفاقات دیگری نیز رخ می دهد. سوال اینجاست که چرا مسئولان در استان و تهران، همان روز دوشنبه اطلاع رسانی نکردند و درباره حوادث توضیح ندادند؟ چرا آن ها حداقل با یک روز تاخیر در این زمینه یعنی عصر سه شنبه، به توضیح پاره ای از مسائل پرداختند؟

این فعال دانشجویی گفت: رسانه های اصلی چرا گزارش، مصاحبه یا واکنشی درباره ابعاد مختلف حادثه نداشتند تا با اطلاع رسانی و عذرخواهی، آرامش برقرار و از شدت خشم کم شود. آیا مسئولان نمی دانند با این سکوت و خودداری از اطلاع رسانی به موقع، عملا افکار عمومی را در یک شرایط انتظار و تعلیق قرار می دهند؟ سکوت مقامات استانی هم مخاطبان را به سمت شبکه های ماهواره ای، رسانه های غیررسمی، فضای مجازی و ترکیب خبر های جعلی و غیرجعلی سوق داد.

وی اظهار کرد: این روش اطلاع رسانی نه تنها از اعتبار مسئولان و رسانه ها کم می کند، بلکه آن را به مرز نابودی کشانده و مرجعیت رسانه های داخلی را از بین می برد. روشی که مسئولان برای پوشش خبری این حادثه در پیش گرفتند، همان روش قدیمی است. روش اشتباه متعلق به دوره قبل از اینترنت و موبایل. اگر به دنبال کاهش مسائل و افزایش تعاملات مردم و مسئولان هستیم راهی نیست جز اینکه مسئولان به سرعت درباره موضوعات مهم واکنش نشان داده و رسانه ها همیشه در صحنه حوادث و اتفاقات حاضر باشند.

کمالی تاکید کرد: در عصر اینترنت و سیل اطلاعات، با جنگ روایت ها روبه رو هستیم. برنده آن کسی است که زودتر روایت کند. سکوت صاحب نظران داخلی در این صحنه، تقدیم نتیجه به رقیب است. اگر می خواهیم مردم سخنان مسئولان را بیشتر باور کنند، راهی نیست جز اینکه آن ها حرف بزنند؛ سریع، صحیح و دقیق. با حرف نزدن، داستانی حذف نمی شود بلکه داستان با روایت دیگری نقل می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6817

به "عملکرد رسانه های داخلی در پوشش اخبار سراوان ضعیف بود خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد رسانه های داخلی در پوشش اخبار سراوان ضعیف بود خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید