قابلمه ای که ماسک N95 را ضدعفونی می نماید

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، یک ابزار دیجیتالی آشپزخانه به نام اینستنت پات(Instant Pot) که می تواند جایگزین 7 دستگاه مختلف گردد، قابلیت پاکسازی ماسک های N95 را دارد.

قابلمه ای که ماسک N95 را ضدعفونی می نماید

پروفسور تان هلن نگوین با همکاری ویشال ورما در دانشگاه ایلینوی آمریکا، متوجه شده اند می توان با استفاده از گرمایی که این ابزار فراوری می نماید، در مدت50 دقیقه ماسک های بهداشتی را پاکسازی کرد و در نتیجه افراد می توانند آنها را چند بار استفاده نمایند.

یک چرخه پخت که با دمای 212 درجه فارنهایت در این قابلمه دیجیتالی انجام می گردد، برای ضدعفونی کردن داخل و خارج ماسک کافی است. چنین فرایندی می تواند 4 دسته از ویروس ها از جمله ویروس کرونا را از بین ببرد.

در آزمایشی که انجام شد، ماسک های N95 پس از ضدعفونی شدن در دستگاه مذکور همچنان سالم بودند و قابلیت فیلتر ویروس ها را داشتند. به گفته محققان به نظر می رسد حتی استفاده از این روش برای پاکسازی از نور فرابنفش نیز کارآمدتر باشد.

ماسک N95 در برابر ذرات هوابرد ویروس از کاربر خود محافظت می نماید و یک استاندارد طلایی برای کادر درمانی است که هم اکنون در معرض بیشترین خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3634

به "قابلمه ای که ماسک N95 را ضدعفونی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلمه ای که ماسک N95 را ضدعفونی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید