لنز free form هواوی میت 40 پرو چه تأثیری در کیفیت عکاسی دارد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، روز گذشته هواوی پستی را منتشر کرد که در آن، یکی از مهندسین این شرکت به شرح تأثیر لنز free form هواوی میت 40 پرو در کیفیت تصاویر فوق عریض ثبت شده توسط این گوشی پرداخت.

لنز free form هواوی میت 40 پرو چه تأثیری در کیفیت عکاسی دارد؟

هواوی به تازگی از گوشی های سری میت 40 رونمایی کرد. محصولاتی که شامل 4 گوشی میت 40، میت 40 پرو، میت 40 پرو پلاس و مدل پورشه دیزاین می شوند. این محصولات به قابلیت های بسیار خوبی مجهز شده اند اما یکی از جالب ترین آن ها، لنز free form دوربین فوق عریض است که از اعوجاج تصاویر ثبت شده توسط این دوربین جلوگیری می نماید.

یکی از مهندسین هواوی روز گذشته طی پستی، به شرح عملکرد این لنز پرداخت. اما از آنجایی که این پست به زبان چینی نوشته شده بود، برای ترجمه آن به هوش مصنوعی متوسل شدیم. با این حال، خوشبختانه توانستیم با نحوه عملکرد این لنز تا حدودی آشنا شویم.

  • دوربین هواوی میت 40 پرو در صدر جدول وب سایت DXOMARK نهاده شد

لنز free form هواوی میت 40 پرو بدون شک یکی از بهترین قابلیت های این گوشی به حساب می آید. دوربین فوق عریض 20 مگاپیکسلی این محصول به جای استفاده از لنزهای اپتیکال کروی شکل یا لنزهای کروی با لبه های صاف (نه یک کره کامل)، از لنزی نامتقارن با سطحی ناهموار بهره می برد. به یاری همین طراحی است که مهندسین هواوی پیروز شدند یکی از بزرگترین مسائل دوربین فوق عریض یعنی اعوجاج تصویر را حل نمایند.

اگر گوشی شما از دوربین فوق عریض بهره می برد، به خوبی متوجه شده اید که برای ثبت تصاویر فوق عریض چه حالت عجیبی را روی تصاویر ایجاد می نماید. این طور به نظر می رسد که تصاویر مانند یک کره هستند و سوژه ها نیز از حالت عادی خود خارج می شوند. مسائل این چنینی در پرچم دارها کمتر و در میان رده ها به وفور دیده می گردد. در تصویر زیر می توانید نمونه تصاویر ثبت شده توسط دوربین فوق عریض آیفون 11 پرو مکس (راست)، گلکسی نوت 20 اولترا (وسط) و میت 40 پرو را مشاهده کنید.

  • دوربین هواوی میت 40 پرو در برابر رقیبان قدرتمند چگونه عمل خواهد نمود؟

همان طور که مشاهده می کنید، به نظر می رسد میت 40 پرو توانسته اعوجاج را تا حد زیادی کنترل نموده و تصویری ثبت کند که مانند تصویر ثبت شده توسط دوربین اصلی، بدون اعوجاج و در عین حال بسیار عریض است. از طرفی استفاده از لنز free form، تا حدودی روی کاهش وزن گوشی هم تأثیر مثبت داشته است. لنزهای کنونی سنگین و با ضخامت بالا هستند. اما free form نه تنها از ضخامت کمتری برخوردار است، بلکه وزن کمتری دارد تا بدین ترتیب روی وزن و ضخامت گوشی هم تأثیر مثبتی بگذارد.

احتمالا در سال های آینده و با پیشرفت هرچه بیشتر این فناوری، شرکت های سازنده گوشی های هوشمند پیروز خواهند شد اندازه سنسورهای پنل پشتی را هم تا حدودی کاهش دهند. چرا که در لنزهای free form، عناصر اپتیکال کمتری استفاده شده و از طرفی اجازه می دهد نور بیشتری حین ثبت تصاویر جذب گردد. بدین ترتیب کیفیت تصاویر و سطح نمایش جزئیات آن ها هم تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد نمود.

هواوی بیش از 2 سال روی توسعه چنین لنزی مشغول به کار بوده و به نظر می رسد بالاخره برای فراوری انبوه آن آماده است. غول چینی میخواهد برای کیفیت تصاویر ثبت شده توسط لنزهای تله فوتو هم راه حلی پیدا کند چرا که این لنز ها اعوجاج خاص خود را دارند. اما مهم تر از همه، اندازه دوربین هاست که احتمالا به زودی شاهد کوچکتر شدن آن ها خواهیم بود.

  • هواوی دوباره می تواند از سنسورهای دوربین سونی استفاده کند

منبع: GSMArena

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4856

به "لنز free form هواوی میت 40 پرو چه تأثیری در کیفیت عکاسی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنز free form هواوی میت 40 پرو چه تأثیری در کیفیت عکاسی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید