منفورترین تحریم آمریکایی ها؛ ممنوعیت ارسال خون برای دختر مسلمان آمریکایی از ایران

به گزارش مجله بای بلاگ، عشقی گفت: یک دختر مسلمان آمریکایی دارای گروه خونی نادر از ایران استمداد طلبید، اما آمریکایی ها مانع ارسال خون شدند.

منفورترین تحریم آمریکایی ها؛ ممنوعیت ارسال خون برای دختر مسلمان آمریکایی از ایران

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه سابقه ایجاد کارگروه خون های نادر ایران 10 سال است، اظهار کرد: ایران به عنوان تنها کشور مسلمان جهان در بین 23 عضو در کارگروه بین المللی خون های نادر عضویت دارد و کشوری که در این کارگروه عضو می گردد باید استانداردهایی را رعایت کند و از سطح علمی بالایی برخوردار باشد و عضویت ایران در این کارگروه نشان از توانمندی کشور در حوزه انتقال خون است .

مدیرعامل انتقال خون ایران تاکید نمود: شبکه بین المللی خون های نادر و بسیار نادر ایجاد شده است و ما در آن عضو شده ایم تا بتوانیم جان احتیاجمندان را نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای جهان نجات دهیم؛ در صورت احتیاج ما واحد خونی مورد نظر را به کشورهای دیگر ارسال می کنیم تا به نجات جان افراد احتیاجمند یاری کنیم .

در شبکه جهانی ذخیره خون های نادر 4 هزار واحد خون نادر به صورت منجمد وجود دارد و ایران در خرداد ماه سال 89 به طور رسمی عضو کارگروه بین المللی گروه های خونی نادر شد .

آمریکایی ها مانع ارسال خون برای شهروند مسلمان آمریکا شدند

عشقی با اشاره بهتحریم های ظالمانه آمریکادر حوزه انتقال خون اعلام کرد: چند وقت پیش دختر بچه سرطانی ساکن آمریکا از ایران درخواست واحد خونی نموده بود اما به دلیل تنگ نظری سیاستمداران آمریکایی امکان ارسال واحد خونی فراهم نشد و این دختر مسلمان به نام زینب نتوانست واحد خونی مورد احتیاج خود را دریافت کند .

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران توضیح داد: البته ما می دانیم که این مسائل ارتباطی با مردم آمریکا و دانشمندان این کشور ندارد و تعاملات علمی انجام می گردد و اینها نتیجه سیاست های غلط سیاستمداران آمریکایی است، ما آماده هستیم هر زمان که امکانپذیر باشد واحد خونی مورد نظر را برای حل مشکل این دختر مسلمان ارسال کنیم .

چه کسانی گروه های خونی نادر و بسیار نادر دارند؟

گروه خونی بمبئی، چلانو، دی دش دش، کل نال، KPB منفی، RH NULL و KPB منفی، از جمله گروه های خونی نادری هستند که در ایران شناسایی شده اند .

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تعریف گروههای خونی نادر و بسیار نادر گفت: وقتی بین 5 هزار تا 10 هزار نفر تنها یک مورد مشابه با گروه خونی فرد پیدا می گردد، در این صورت می گوییم که فرد گروه خونی نادر یا بسیار نادر دارد، در بعضی گروه های خونی بسیار نادر در سراسر جهان فقط 50 نفر دارای گروه خونی مشابه هستند و تنها این 50 دهنده برای اهدای خون می توانند به همدیگر یاری نمایند و این مسئله می تواند برای دارندگان گروه های خونی بسیار نادر در شرایط اورژانسی یا جراحی خطرناک باشد .

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اهمیت بانک گروه های خونی نادر و بسیار نادر اعلام کرد: بیماران تالاسمی، سرطانی، شیمی درمانی و خانم های باردار که گروه خونی نادر دارند احتیاجمند تزریق خون و فرآورده های خونی هستند و در صورتی که ذخیره خون مشابه گروه خونی آنها در دسترس نباشد سلامت آنها به خطر خواهد افتاد .

خطراتی که افراد دارای گروه خونی نادر را تهدید می نماید

عشقی اعلام کرد: همچنین ممکن است فردی اطلاع نداشه باشد که دارای گروه خونی نادر است و در تصادف دچار حادثه و احتیاجمند تزریق خون گردد در صورتی که بانک خون های نادر وجود نداشته باشد در شرایط اورژانسی جان این فرد با گروه خونی نادر در خطر خواهد بود و اینها نشان دهنده اهمیت ایجاد بانک خون های نادر و بسیار نادر خواهد بود .

مدیرعامل سازمان انتقال خون تاکید نمود: ما 230 واحد خون ذخیره شده در بانک خون های نادر داریم و این واحد های خونی در شرایط ویژه ذخیره سازی شدند و می توانیم تا 20 سال این ذخایر خونی را نگهداری کنیم و در شرایط اورژانس که به اهدانمایندگان دسترسی نداریم از این بانک خون گروه های خونی نادر و بسیار نادر استفاده کنیم .

چند نفر در ایران گروه خونی نادر و بسیار نادر دارند؟

عشقی با اشاره به اعضای بانک خون نادر و بسیار نادر ایران اظهار کرد: ما تا به امروز 40 هزار نفر را غربالگری و آزمایش کردیم و یک هزار و 200 نفر دارای گروه خونی نادر و 100 نفر دارای گروه خونی بسیار نادر شناسایی شده اند و اخیرا ما بیماری در سیستان و بلوچستان داشتیم که دارای گروه خونی نادر بود و به یاری بانک ملی خون های نادر توانستیم این فرد ر ا از مرگ نجات دهیم .

منبع:باشگاه خبرنگاران

،

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 357

به "منفورترین تحریم آمریکایی ها؛ ممنوعیت ارسال خون برای دختر مسلمان آمریکایی از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منفورترین تحریم آمریکایی ها؛ ممنوعیت ارسال خون برای دختر مسلمان آمریکایی از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید