واکنش ربیعی به شایعه استعفای نمکی ، شایعه استعفای وزیر بهداشت از چه زمانی و از کجا شروع شد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، سخنگوی دولت در توئیتی به شایعه استعفای سعید نمکی وزیر بهداشت واکنش نشان داد.

واکنش ربیعی به شایعه استعفای نمکی ، شایعه استعفای وزیر بهداشت از چه زمانی و از کجا شروع شد؟

به گزارش خبرنگاران، علی ربیعی سخنگوی دولت در توئیتی نوشت:

امروز شایعات زبادی در خصوص استعفای آقای #دکتر-نمکی مطرح شده بود. شایعه استعفا را تکذیب می کنم. همین چند دقیقه پیش با دکتر نمکی صحبت کردم و صبح فردا نیز جلسه ای با ایشان در دفنرشان خواهم داشت.

  • ماجرای استعفای وزیر بهداشت از کجا شروع شد؟

اما شایعه استعفای وزیر بهداشت از کجا شروع شد؟ صبح امروز خبرگزاری فارس نوشت: سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی علی رغم حضور مستمر در جلسات هیات دولت در سال های اخیر، در دو جلسه اخیر اعضای کابینه و ستاد ملی مبارزه با کرونا نقش و حضور کم رنگی داشته است. همچنین تصاویر نشان می دهد سکاندار بهداشت کشور در دو جلسه اخیر هیات دولت هم حاضر نبوده است.

این موضوع در حالی رخ داد که در روزهای گذشته اخباری از استعفای اجباری و یا اختلاف بین نمکی و روحانی منتشر شد. هر چند وزرات بهداشت طی بیانیه ای اظهارات نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی را که بیان کرده بود، رئیس دفتر رئیس جمهور، سعید نمکی را تهدید کرده که در صورتی که با دولت هماهنگ نباشد، باید استعفا کند را تکذیب کرد اما اتفاقات اخیر تایید کننده اظهارات ابوالفضل ابوترابی است.

گفتنی است، 15 فروردین ماه بود که سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به حسن روحانی تاکید کرد: متأسفانه ناگهان اخیرا بدون اطلاع ستاد، نامه ای توسط قائم مقام محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت (سرپرست کنونی و وزارت صمت) به کلیه استانها ابلاغ شده که عملا دستور العمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی می شود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد.

نمکی در این نامه ضمن هشدار نسبت به عواقب این دستورالعمل نوشت: قویا اعلام می کنیم هرگونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیر دولتی، فرهنگی و مذهبی که مورد تایید نباشد، شعله هایش به سرعت دامن نظام سلامت و اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

حال با گذشت قریب به 60 روز از این نامه شاهد فرایند صعودی فوتی های ویروس کرونا هستیم. این اتفاق در حالی رقم می خورد که روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا از بازگشایی قهوه خانه ها به عنوان یکی از بسترهای محتمل انتقال این ویروس خبر داد.

  • انتشار شایعه دیگر از سوی یک نماینده

پیش از این هم در تاریخ یکشنبه 11 خرداد همین خبرگزاری نوشت: نماینده نجف آباد در مجلس گفت: از منبع موثق شنیدیم رئیس دفتر رئیس جمهور، سعید نمکی را تهدید کرده که در صورتی که با دولت هماهنگ نباشد، باید استعفا کند.

ابوالفضل ابوترابی منتخب نجف آباد در مجلس شورای اسلامی دگفت: از منبع موثق شنیدیم که محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور دکتر نمکی وزیر بهداشت را تهدید کرده که در صورتی با دولت هماهنگ نباشد، باید استعفا دهد.

وی افزود: واعظی در این تهدید به دکتر نمکی گفته چرا از رئیس جمهور در بحث مقابله با کرونا تقدیر و تشکر نکرده است در حالی که رئیس جمهور زحمات زیادی کشیده است؟

  • جهانپور تکذیب کرد

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شایعه ای در زمینه فشار رییس دفتر ریاست جمهوری مبنی بر استعفای وزیر بهداشت مطرح شد که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و کاملا بی پایه و اساس است.

کیانوش جهانپور درباره صحبت های یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر فشار رییس دفتر ریاست جمهوری مبنی بر استعفای وزیر بهداشت افزود: این شایعه کاملا بی پایه و اساس است و علاوه بر حمایت های رییس دفتر رییس جمهوری که در همه مراحل اجرا شده، هفته گذشته وزیر بهداشت از اقدامات دکتر واعظی قدردانی کرد.

وی بیان نمود: روابط فردی بین دکتر واعظی و دکتر نمکی هم سال هاست وجود داشته و چنین شایعه ای به هیچ عنوان صحت ندارد و بی پایه و اساس است. این شایعه هیچ محلی از اعتنا ندارد و درست نیست.

همچنین اوایل اسفند ماه سال گذشته هم خبر دیگری در این زمینه با یک استعفا نامه جعلی منتشر شد که واکنش خود وزیر را در پی داشت. نمکی، وزیر بهداشت، در خصوص استعفانامه جعلی در شبکه های اجتماعی گفت: مگر می شود در روزهای سخت، دولت و مردم را تنها گذاشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی انتشار نامه ای کذب در شبکه های اجتماعی مبنی بر استعفای وی به دلیل شیوع ویروس کرونا ضمن اعلام جعلی بودن این استعفانامه تاکید کرد: سوگند می خورم تا آخرین لحظه حیاتم و با تمام وجودم از خدمتگزاری صادقانه و بی وقفه به نازنین ترین مردم جهان دریغ نورزم.

  • بیشتر بخوانید:

واکنش وزیر بهداشت به خبر استعفایش به دلیل کرونا | ماجرای نامه منتشر شده چیست؟

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2665

به "واکنش ربیعی به شایعه استعفای نمکی ، شایعه استعفای وزیر بهداشت از چه زمانی و از کجا شروع شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ربیعی به شایعه استعفای نمکی ، شایعه استعفای وزیر بهداشت از چه زمانی و از کجا شروع شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید