وزیر بهداشت: از ویروس انگلیسی با افتخار جستیم

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در جهان کشوری نبود که در مواجهه با ویروس انگلیسی مریض هایش پشت در بیمارستان نمانند، اما در ایران به دلیل تصمیمات خردمندانه گرفتار این عارضه نشدیم و هیچ بیماری پشت در بیمارستان نماند.

وزیر بهداشت: از ویروس انگلیسی با افتخار جستیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر سعید نمکی در شانزدهمین اجلاس رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در سالن همایش های وزارت بهداشت افزود: اگر بخواهیم مرور کنیم که چه چیزی باعث مهار این ویروس سهمگین در ایران شد علاوه بر لطف خدا و این ایام پر فضیلت و دعای مؤمنین اول از همه ایثار و گذشت کادر درمان بود.

وی با بیان اینکه در ماهی که نفس کشیدن عبادت است همکاران من در خط مقدم مقابله با موج چهارم تلاش کردند تا همه بتوانند بهتر نفس بکشند گفت: گرچه همه کمک کردند بخشداران، فرمانداران، استانداران، ناجا، صدا و سیما، مردم و کسبه تشکیلات صنفی همه پای کار بودند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در واکاوی شیوه های مبارزه با این بیماری اول از همه از مراکز درمانی خواستیم که بیمار الکتیو نخوابانند و انجام همه اعمال غیر اورژانسی را ممنوع کردیم، درمانگاه های سرپایی را در مراکز بهداشت به عنوان نخستین سنگر و دروازه بان با جدیت دنبال کردیم و این تجربه ذی قیمت به عنوان خردمندانه ترین تصمیم بود البته که ما این زیر ساخت را داشتیم و در کشور های دیگر اینچنین پوشش سراسری ندارند.

آقای دکتر نمکی با تأکید بر نقش مراکز 16 ساعته در این ایام گفت: فعالیت مراکز 16 ساعته ما کم نشد، اما در کنار این فعالیت ها از روز اول با مسؤولیت خودم درمان سرپایی با یک داروی آنتی وایرال سرپایی را در دستور قرار دادم که با جواب دریافت از این مدل در خوزستان این طرح را در سراسر کشور به مرحله اجرا گذاشتیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7273

به "وزیر بهداشت: از ویروس انگلیسی با افتخار جستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: از ویروس انگلیسی با افتخار جستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید