ولایتی بعد از ابتلا به کرونا با چه داروی خارجی درمان شد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران : پزشک معالج مشاور رهبر انقلاب می گوید وقتی دکتر ولایتی به کرونا مبتلا شدند، به همراه دکتر جماعتی (رئیس بیمارستان مسیح دانشوری) به این نتیجه رسیدیم که از داروی فاوپیراویر استفاه کنیم و موضوع را با دکتر ولایتی در میان گذاشتیم...

ولایتی بعد از ابتلا به کرونا با چه داروی خارجی درمان شد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از شهروند، محمدرضا هاشمیان استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری که پزشک معالج علی اکبر ولایتی بود می گوید: بعضی داروها بود که تجربه ما می گفت استفاده از آنها برای درمان بیماران مبتلا به کرونا موثر است.

بارها بر سر این داروها و لزوم استفاده از آن جنگیدیم و اصرار کردیم که در فارماکوپه وزارت بهداشت مجوز استفاده از دارویی مانند فاوپیراویر را صادر نمایند.

وقتی دکتر ولایتی به کرونا مبتلا شدند، به همراه دکتر جماعتی (رئیس بیمارستان مسیح دانشوری) به این نتیجه رسیدیم که از داروی فاوپیراویر استفاه کنیم و موضوع را با دکتر ولایتی در میان گذاشتیم و ایشان هم قبول کردند. بنا شد این دارو به شکل داروی همراه بیمار از ژاپن وارد کشور گردد.

دارو از سوی یکی از پزشکان که همسرشان مبتلا به کرونا شده بود وارد کشور شد. دارو هم برای دکتر ولایتی و هم برای پزشکی که همسرشان دارو را از خارج کشور آوردند بودند و در بیمارستان بستری بود تجویز و استفاده شد. بعد استفاده از دارو و بهبودی حال دکتر ولایتی، ایشان نامه ای به وزیر نوشتند و اعلان کردند که فاوپیراویر را در فارماکوپه وزارت بهداشت ثبت نمایند.

با این حال مخالفت هایی چه آن موقع و چه تا به امروز درباره این دارو ابراز می گردد اما تا به امروز منتقدان حتی یک مقاله در رد دارو و اثرات مثبت آن بر کرونا ارایه نکرده اند. این را هم بگویم درمان کرونا تنها با یک دارو نیست و نیازمند اعمال زنجیره ای از روش های درمانی و اکسیژن تراپی است تا بتواند منجر به بهبودی بیمار گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5752

به "ولایتی بعد از ابتلا به کرونا با چه داروی خارجی درمان شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولایتی بعد از ابتلا به کرونا با چه داروی خارجی درمان شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید