کاشی هفت رنگ اصفهان روی دامن کژین

به گزارش مجله بای بلاگ، وقتی از دکوراسیون داخلی و حتی مد و پوشاک صحبت می گردد، افراد را با طیف سلیقه های مختلف در بر می گیرد.

کاشی هفت رنگ اصفهان روی دامن کژین

مدل های جدید و مدرن و حتی سنتی و گاه ادغام این دو سبک با یکدیگر، عمده فعالیت هایی هستند که شرکت های فراورینماینده در دستور کار خود قرار می دهند اما در سال های اخیر اقبال مردم به خرید کالاهایی که در طراحی آنها از طرح های سنتی استفاده شده بیشتر شده است.

کارشناسان شرکت برنگ ارغنون سما هم با توجه به دانشی که مدیران آن در زمینه چاپ دارند، تصمیم گرفته اند از طرح های سنتی و نقاشی هنرمندان ایرانی روی پارچه ها و لباس های فراوری شده استفاده نمایند. این شرکت تحت عنوان گروه هنری دوتینو فعالیت می نماید.

سروش یحیائی، مدیر شرکت برنگ ارغنون سما تحصیلنموده در سه رشته چاپ و گرافیک، طراحی معماری و طراحی صنعتی است و پیشتر در حوزه طراحی معماری فعالیت نموده است. اما به دلیل علاقه زیادی که به حوزه چاپ داشت، تصمیم گرفت شرکتی را با تمرکز روی فعالیت های چاپ روی پارچه راه اندازی کند که حدود سه سال از عمر آن می گذرد و تا به امروز توانسته کارنامه موفقی از خود به جا بگذارد.

از دی 96 کارهای اولیه شرکت آغاز شد و از تیر 97 در مرکز رشد سمنان آغاز به کار کرد و کار طراحی و فراوری کلید خورد. کار اصلی این شرکت، چاپ منسوجات پارچه ای است و درواقع، اولین واحد چاپ تصعیدی عریض در استان سمنان لقب گرفته است. این شرکت بیشتر با دو برند معروف خود به نام های دوتینو و کژین کار می نماید. دوتینو در واژه نامه، ریشه ای کردی و گرجی دارد و تینو به معنای تشنه ای است که در حال سیراب شدن است. کژین هم پیراهن زنانه خیلی قدیمی و زیبایی در صنایع دستی سمنان است که از ابریشم گرفته می گردد و روی ابریشم سوزن دوزی می گردد.

مدیر این شرکت خلاق به جام جم می گوید: چاپ تصعیدی قدمتی 50 تا 55 ساله در جهان دارد و درواقع، چاپ چهار رنگ است که روی پارچه انجام می گردد اما از عمر آن در ایران حدود 17 سال می گذرد. ما چاپ پارچه را آغاز و به واسطه آن محصول فراوری کردیم. محصولات ما هم شامل رانر، رومیزی، پرده، زیربشقابی و کوسن است که در دکوراسیون داخلی از آنها استفاده می گردد. فراوری بخش جدیدی از محصولات را هم در شرکت آغاز نموده ایم که لباس مجلسی بانوان را در بر می گیرد. در حال حاضر، روی دامن کار می کنیم و تا ماه آینده، شال و روسری را هم جزو کارهای فراوریی قرار خواهیم داد.

استقبال از دامن

با طرح کاشی هفت رنگ

یحیائی اشاره می نماید که هدف اولیه این شرکت، کار روی دکوراسیون داخلی بود تا به این واسطه، نگاره های ایرانی را وارد خانه های مردم کنیم. همه خانه ها در تمام کشورها بخشی از هویت خود را در منازل خود نگهداری می نمایند و بروز می دهند. اما متأسفانه در ایران این اتفاق ضعیف تر است

در حالی که تابلوهای بسیار زیبا، کاشی های هفت رنگ یا کالیگرافی های زیبا در اختیار داریم که می توانیم از تمام این ظرفیت ها استفاده کنیم و کمی دیر به فکر استفاده از این قابلیت ها روی پارچه و لباس افتادیم. در حال حاضر کوشش می کنیم با چاپ این نگاره های زیبا و آثار هنرمندان روی پارچه و لباس بانوان، این زیبایی ها و هنرها را یادآوری کنیم. بیشتر تمرکز شرکت روی چاپ طرح های سنتی روی پارچه و لباس است. برای مثال، طرح کاشی هفت رنگ را روی دامن مجلسی زنانه و شال چاپ نموده ایم. کار تازه ای که این شرکت آغاز نموده، استفاده از آثار هنرمندان در حوزه نقاشی و تذهیب و کالیگرافی روی دامن است و قرار است تا ماه آینده این طرح ها روی تیشرت، شال، روسری، مانتو و دیگر اقلام پوشاک بانوان هم

چاپ گردد.

این کارآفرین، استقبال از این طرح ها را روی دامن بسیار خوب توصیف می نماید. لازم به ذکر است توزیع محصولات شرکت برنگ ارغنون سما کاملا اینترنتی صورت می گیرد و در کل کشور دسترسی به آنها وجود دارد. یحیائی می گوید: محصولات بانوان با نام کژین ثبت برند شده و در حال کار با آن هستیم. از ابتدای اردیبهشت، وب سایت جدیدمان آغاز به کار می نماید که محصولات کژین و کارهای دیگر هم در آن

عرضه خواهد شد.

کیفیت بالا با قیمت رقابتی

شرکت برنگ ارغنون سما در آبان 99 توانست نشان خلاق را از مجموعه زیست بوم خلاق دریافت کند. استفاده از طرح هنرمندان، یکی از ویژگی هایی است که کار این شرکت را نسبت به شرکت های دیگری که در زمینه چاپ فعالیت می نمایند، متمایز نموده است. این شرکت با هنرمندانی کار می نماید که در کار کالیگرافی و گرافیک هستند و برای

اولین بار کوشش نموده اند این آثار هنری را گردآوری نموده و با چاپ روی پارچه، آنها را وارد خانه ها نمایند. برای مثال یک خوشنویسی یا کالیگرافی زیبا را شاید اغلب افراد فقط تحت عنوان تابلو بشناسند. اما می توان آن را روی لباس یا دکوراسیون داخلی فراوری کرد. برای منسوجات پارچه ای که در داخل منزل استفاده می گردد، پارچه مخمل بهترین گزینه است که با توجه به دوام و لطافت بالایی که دارد و این که به خوبی قابلیت نانوشدن و آبگریزشدن دارد، به راحتی کثیف نمی گردد. در حال حاضر هم برای فراوری دامن از پارچه ساتن استفاده می گردد که کیفیت مرغوبی دارد. برای چاپ طرح ها روی این پارچه ها از جوهر بسیار مرغوبی استفاده شده است که ماندگاری آن را روی پارچه بالا می برد.

این شرکت کوشش نموده است با توجه به کیفیت بالا و قابلیت هایی که پارچه های فراوریی دارند، با این که از سوی مرکز رشد سمنان حمایت می شوند، فراوریات باکیفیت را با قیمتی رقابتی و پایین تر از دیگر رقبا روانه بازار کند.

پارچه های نانویی، وجه تمایز با دیگر شرکت ها

تفاوتی که این شرکت با شرکت های دیگر فعال در حوزه چاپ روی پارچه دارد این است که توانسته اند امکان نانوکردن محصولات را ایجاد نمایند و برای اولین بار در ایران چاپ تصعیدی را به صورت نانو در اختیار مشتری قرار می دهند.

چاپ دیجیتال تصعیدی مزیت های زیادی دارد، به طوری که فرآیند چاپ را کوتاه تر نموده و کار در زمان کمتری انجام می گردد.

به همین دلیل به راحتی می توانید چاپ صنعتی سفارشی انجام دهید. مزیت دیگر هم هزینه های کمتر چاپ است و ضایعات کمتری هم دارد.

علاوه بر این، با چاپ دیجیتال تصعیدی می توان تیراژ محدود را هم فراوری کرد. مهم ترین مزیت این چاپ، تیراژ پایین با کیفیت بسیار بالاتر روی پارچه است.

ندا اظهری - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7120

به "کاشی هفت رنگ اصفهان روی دامن کژین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشی هفت رنگ اصفهان روی دامن کژین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید