کره شمالی: ارسال نامه ترامپ به معنی شروع مذاکرات نیست

به گزارش مجله بای بلاگ، به گفته یک مقام ارشد کره شمالی ارسال نامه رئیس جمهوری ترامپ به معنی ازسرگیری مذاکره با آمریکا نیست.

کره شمالی: ارسال نامه ترامپ به معنی شروع مذاکرات نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان کی نیوز، کیم کیو گوان، مشاور وزارت خارجه کره شمالی اظهار داشت که پیغام تولد ترامپ مستقیما به رهبر کره شمالی رسیده. به گفته این مقام وزارت خارجه یک کانال ارتباطی خاص بین ترامپ و رهبر کره شمالی وجود دارد.

این مقام کره شمالی در ادامه گفت که روابط ترامپ و کیم چندان بد نبوده اما فکر کردن به این مسئله که به دلیل این روابطه شخصی امکان ازسرگیری مذاکره با آمریکا وجود دارد، بسیار احمقانه است.

رئیس جمهور آمریکا با ارسال پیغامی تولد کیکم جونگ اون، رهبر کره شمالی را تبریک گفت. این خبر را چانگ یویانگ، مشاور امنیت ملی کره جنوبی امروز آدینه اعلام نموده است.

چانگ که هفته جاری در واشنگتن با کاخ سفید ملاقات نموده بود در جمع خبرنگاران گفت به او پیغامی داده شد تا آن را به کره شمالی تحویل دهد. او گفت این پیغام روز پنجشنبه تحویل شده است.

چانگ، بدون ارائه توضیحات بیشتر درباره اینکه پیغام ترامپ به صورت مکتوب بوده یا به صورت گفت: رئیس جمهور ترامپ از رئیس جمهور مون (رئیس جمهور کره جنوبی) خواست پیغامش را به کیم برساند.

خبرگزاری رویترز نوشته گمان می رود تولد کیم روز 8 ژانویه است، اگرچه حکومت او هرگز این تاریخ را تأیید ننموده است. دولت آمریکا سال تولد کیم را 1984 اعلام نموده و با این حساب او سال جاری 36 ساله می گردد.

رهبر کره شمالی چندی پیش تهدید کرد در صورتی که آمریکا راهکارهایی عملی برای اجرای توافقات حاصل شده میان دو طرف ارائه ندهد یک هشدار کریسمس برای آمریکا خواهد داشت. تحلیلگران گفته بودند امکان دارد کره شمالی به انجام آزمایش های موشکی و هسته ای دست بزند. ترامپ اما گفت دوست دارد هدیه کریسمس کیم، یک گلدان باشد، چون او از گلدان خوشش می آید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 326

به "کره شمالی: ارسال نامه ترامپ به معنی شروع مذاکرات نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: ارسال نامه ترامپ به معنی شروع مذاکرات نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید