گشت و گذار در شهر سنگی کامبوج ، انگکور؛ جواهری که در شرق آسیا می درخشد

به گزارش مجله بای بلاگ، مجموعه معابد گسترده انگکور یکی از مهمترین اماکن باستان شناسی جنوب شرقی آسیا است. این میراث جهانی یونسکو جایی است که امپراتوری مشهور خمر از قرن نهم تا پانزدهم سلطنت نموده است.

گشت و گذار در شهر سنگی کامبوج ، انگکور؛ جواهری که در شرق آسیا می درخشد

Angkor: Siem Reap، کامبوج

ویرانه ها، که به طور کلی با عنوان پارک باستان شناسی انگکور شناخته می شوند، در حدود چهار مایلی شمال مرکز شهر واقع شده اند. مجتمعی به طول 150 مایلی مربع، که شامل معبد معروف آنگوروروات است، بزرگترین محل توریستی سیم ریپ است. اما در سال های اخیر، این مقصد باستانی اما پویا، مسافران را به سمت طولانی تر ماندن و کشف جنبه های دیگر آن جذب نموده است.

چند روز ماندن در این شهر کامبوج نشان می دهد که سیم ریپ بهترین های هر دو دنیا را به هم پیوند می زند - گذشته شکوهمند و حالتی زنده. بهترین راه برای آشنایی با آن، اکتشاف آن به آرامی، مانند یک داستان در یک زمان است.

روز اول: معابد زیبا

هیچ راه بهتری برای آغاز سفر به سیم ریپ وجود ندارد تا اینکه قبل از طلوع آفتاب به بالای آن بروید تا در پارک باستان شناسی انگور کاوش کنید. از طریق توک توک (وسیله نقلیه بومی) در 20 دقیقه به آنجا می رسید، اما می توانید با دوچرخه نیز به این مکان برسید، با جاده های گسترده ای که از کنار جنگل های سرسبز عبور نموده است.

صبحانه خود را بسته بندی کنید و حداقل چهار تا پنج ساعت به این میراث دنیای یونسکو برای گشت و گذار وقت بدهید. علی رغم ازدحام وحشتناک جمعیت، معابد در زمان طلوع خورشید و آسمان صورتی و نارنجی رنگ بلند و با شکوه به نظر می رسند.

روز دوم: در دل سنگ ها

به سمت ویرانه های بانتای سرای، رهسپار شوید. دقیقاً پس از طلوع آفتاب بروید تا در این معبد ماسه سنگ قرمز قرن 10 که به لرد شیوا اختصاص داده شده است، گشت و گذار کنید. به نظر می رسد امدادهای اساسی میمون های نگهبان سرسخت و موجودات افسانه ای فعالیت معابد را کنترل می نمایند. رستوران های اطراف مجموعه معبد، صبحانه های خمر و قاره را سرو می نمایند.

روز سوم: شگفتی های روی آب

به سمت Tonle Sap، بزرگترین دریاچه آب شیرین جنوب شرقی آسیا و ذخیره زیستی یونسکو بروید. این دریاچه با هر فصلی تغییر می نماید و در طول مونسون (مه تا اکتبر) در بزرگترین حد خود واقع شده است.

دهکده های شناور دریاچه را مسطح می نمایند، جایی که همه چیز، خانه ها، مغازه ها، رستوران ها، مدارس و بیمارستان ها دقیقاً بالای آب روی مادون ها است.

چونگ کیناس، یک نقطه دسترسی محبوب در دریاچه، در فاصله نه مایلی از خیابان پاب است. Kompong Phluk یک گزینه کمتر شلوغ با یک جنگل آب گرفته است که در فاصله حدود 20 مایل از شهر واقع شده است. Tonle Sap همچنین یکی از حاصل خیزترین زمین های ماهیگیری درون مرزی در دنیا است، بنابراین در یکی از رستوران های شناور برای غذاهای دریایی توقف کنید.

nationalgeographic.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: چمدان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2628

به "گشت و گذار در شهر سنگی کامبوج ، انگکور؛ جواهری که در شرق آسیا می درخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در شهر سنگی کامبوج ، انگکور؛ جواهری که در شرق آسیا می درخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید