بهره برداری اسپیس ایکس از 2814 ماهواره استارلینک دیگر

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- با اجازه FCC شرکت اسپیس ایکس 2814 ماهواره استارلینک دیگر را وارد مدار می نماید.

بهره برداری اسپیس ایکس از 2814 ماهواره استارلینک دیگر

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از ورج، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، دیروز با بهره گیری از پروژه اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک، به اسپیس ایکس اجازه بهره برداری از 2814 ماهواره استارلینک را در مدار های کمتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی شده بود، داد.

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) دریافت که اجازه دادن مدار های پایینی برای ماهواره های استارلینک مسائل تداخل قابل توجهی ایجاد نمی کند. به گفته آن ها، کاهش مدار ها به SpaceX این امکان را می دهد تا تغییرات متمرکز بر ایمنی را در صورت فلکی ایجاد کند، مانند اینکه می تواند ماهواره های فرسوده، شکسته یا از کار افتاده را با راهنمایی به سمت انتهای جو زمین با سرعت بیشتری دور بیندازد.

شرایط بهره برداری اسپیس ایکس از 2814 ماهواره استارلینک

البته این تأیید با بعضی شرایط همراه بود؛ مثلا شرکت اسپیس ایکس باید اطمینان حاصل کند که سیگنال های ماهواره استارلینک با دیگران تداخل پیدا نمی کند، همچنین باید با اپراتور های دیگر هماهنگ گردد. لازم به ذکر است این شرکت احتیاج به ارائه گزارش های شش ماهه به FCC در خصوص خرابی استارلینک دارد. در این گزارش ها همچنین هر رویداد مشترک یا هرگونه مانور یا تماس نزدیک با ماهواره های دیگر ذکر گردد.

شبکه استارلینک تا به امروز دارای 1300 ماهواره در مدار است. البته این شرکت میخواهد هزاران ماهواره دیگر را برای تأمین اینترنت باند پهن دنیای در مناطق روستایی دنیا راه اندازی کند. آمازون و وان وب هم در حال توسعه شبکه های اینترنت ماهواره ای خود هستند. شرکت وان وب 182 ماهواره از 648 ماهواره برنامه ریزی شده خود را به فضا پرتاب نموده است. شبکه Kuiper آمازون هنوز راه اندازی نشده است، اما در سال 2020 تأیید FCC را برای پرتاب 3236 ماهواره به دست آورد که نیمی از آن باید تا سال 2026 در فضا باشد.

شرکت اسپیس ایکس در سال 2019 پیروز به تصویب بهره برداری از اولین گروه از 1584 ماهواره خود در مدار پایینتر از حد برنامه ریزی شده شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7176

به "بهره برداری اسپیس ایکس از 2814 ماهواره استارلینک دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری اسپیس ایکس از 2814 ماهواره استارلینک دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید