دانشگاه های علوم پزشکی باید انتخابات شورای صنفی را تا 20 اردیبهشت 1400 برگزار نمایند خبرنگاران

به گزارش مجله بای بلاگ، مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: تمام دانشگاه های علوم پزشکی تا 20 اردیبهشت 1400 باید انتخابات شورای صنفی دانشجویی را برگزار نمایند.

دانشگاه های علوم پزشکی باید انتخابات شورای صنفی را تا 20 اردیبهشت 1400 برگزار نمایند خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، رحمان خدابنده لو گفت: یکی از اهداف اصلی این سفر های استانی، آنالیز چالش ها، کمبود ها و مطالبات دانشجویان در حوزه های مختلف خوابگاهی، تغذیه، ورزشی، مشاوره و سلامت روان و حوزه مهم فرهنگی است.

وی گفت: یکی از مهم ترین بخش های این سفر های استانی، نشست با دانشجویان فعال به عنوان نمایندگان کانون های فرهنگی، شورا های صنفی، نشریات دانشجویی، انجمن های علمی دانشجویی، انجمن های ورزشی و تشکل های اسلامی است.

خدابنده لو یادآور شد: صحبت های دانشجویی را می شنویم و کوشش می کنیم در حدممکن، کمبود ها و احتیاج های شما را در دانشگاه مرتفع کنیم.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان احتیاج های ضروری موضوع خوابگاه های دانشجویی است که خوشبختانه دو خوابگاه دانشجویی استاندارد و یک سالن سلف سرویس در مجتمع پردیس دانشگاه در حال احداث است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: قبول داریم درحال حاضر زیرساخت هایی که در حوزه دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد از سرانه استاندارد پایین تر است، اما که اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد. 2 خوابگاه استاندارد دانشجویی دانشگاه با 65 واحد سوئیت در مجتمع پردیس در حال ساخت است و در سه ماه آینده افتتاح می گردد.

وی افزود: بدون شک افتتاح این دو خوابگاه، باعث می گردد مشکل اسکان دانشجویان در این دانشگاه مرتفع گردد. به هرحال این بازدید ها و سفر ها به مناطق مختلف و حضور فیزیکی در دانشگاه های علوم پزشکی، سبب می گردد ما از نزدیک، بیشتر با کمبودها، احتیاج ها و مطالبات دانشجویان آشنا شویم و درصدد برطرف آنها، اقدامات مؤثری برداریم.

خدابنده لو با اشاره به احتیاج دانشجویان به فضا ها و اماکن ورزشی یادآور شد: مسئولان دانشگاه برای افزایش سرانه ورزشی، کوشش دارند زمین چمن مصنوعی فوتبال در مجتمع پردیس احداث نمایند. ما قطعا برای ساخت این پروژه ورزشی، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را حمایت خواهیم کرد. سرانه حوزه دانشجویی این دانشگاه در بخش خوابگاه، تغذیه و تربیت بدنی، رو به پیشرفت است.

این مقام مسئول به افزایش مبلغ کار دانشجویی اشاره نمود و گفت: کار دانشجویی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله بعد از تصویب هیات امنا، افزایش می یابد. سال جاری نیز قبل از آغاز سال تحصیلی، این افزایش مبلغ را به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ کردیم. مبلغ کار دانشجویی سال جاری با اعمال افزایش، به ازای هر ساعت، 6 هزار و 50 تومان است.

وی همچنین به برگزاری انتخابات شورا های صنفی اشاره نمود و گفت: شیوه نامه برگزاری انتخابات شورا های صنفی به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است و تا 20 اردیبهشت ماه همه دانشگاه ها باید انتخابات خود را برگزار و اعضاء و نمایندگان خود را معرفی نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6805

به "دانشگاه های علوم پزشکی باید انتخابات شورای صنفی را تا 20 اردیبهشت 1400 برگزار نمایند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های علوم پزشکی باید انتخابات شورای صنفی را تا 20 اردیبهشت 1400 برگزار نمایند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید