صنعت خودروی اندونزی بهشت خودروهای سبز مقرون به صرفه قیمت

به گزارش مجله بای بلاگ، صنعت خودرو اندونزی مملو از سرمایه گذاران خارجی است و برندهایی مانند تویوتا، هوندا، نیسان و غیره حضور بسیار پررنگی در بازار خودرو این کشور دارند. اما پرفروش ترین خودرو این کشور تویوتا Avanza است. خودرویی در کلاس MPVها که حدود 50 درصد از سهم بازار خودرو این کشور را در اختیار دارد.

صنعت خودروی اندونزی بهشت خودروهای سبز مقرون به صرفه قیمت

صنعت خودروی اندونزی / تویوتا آوانزا

شرایط صنعت خودروی اندونزی

به علت سرمایه گذاری شرکت های خودروساز بزرگ خارجی در اندونزی، صنعت خودروسازی به ستون مهم بخش فراوری این کشور تبدیل شد.

اندونزی با این سرمایه گذاری به یک مرکز فراوری خودرو صادرات محور (به ویژه برای منطقه جنوب شرقی آسیا) تبدیل شد و توانست تحول قابل توجهی را تجربه کند.

اندونزی دومین کشور بزرگ فراوریکننده خودرو در جنوب شرقی آسیا و منطقه آسه آن است. جالب است بدانیم که تایلند بزرگ ترین کشور فراوریکننده خودرو در این منطقه بشمار می رود.

با این حال، به علت رشد قوی در سال های اخیر، انتظار می رود اندونزی تا حدودی فاصله را با موقعیت مسلط تایلند در دهه آینده کمتر کند.

در حال حاضر، اندونزی عمدتاً به سرمایه گذاری مستقیم خارجی، به ویژه از ژاپن، برای ایجاد تأسیسات فراوری خودرو وابسته است.

صنعت خودروی اندونزی / هوندا بریو ساتیا

در سال 2017، مجموع ظرفیت فراوری خودرو قابل بهره برداری در اندونزی 2.2 میلیون دستگاه در سال بود. با این حال، اندونزی در سال 2022، با 55 درصد از ظرفیت فراوری خود، 1/214/250 دستگاه خودرو فراوری کرد.

زیرا افزایش ظرفیت فراوری با رشد تقاضای داخلی و خارجی برای خودروهای ساخت اندونزی مطابقت نداشت. اما به علت سرانه پایین مالکیت خودرو در اندونزی، تقاضای خودروهای داخلی فضای زیادی برای رشد در دهه های آینده دارد.

خودروهای محبوب در اندونزی

در اندونزی خودروهای Low Cost Green Car (LCGC) یا خودروهای سبز ارزان قیمت محبوبیت زیادی دارد. اما همچنان بیشترین محبوبیت متعلق به خودروهای چند منظوره (MPV) است.

اندونزیایی ها MPV را به این علت دوست دارند که بزرگتر و بلندتر از سایر خودروها هستند و می توانند از سفر با خانواده و یا دوستان خود لذت ببرند. MPV به طور معمول می تواند تا هفت مسافر را حمل کند.

به همین علت، پرفروش ترین خودرو در صنعت خودروی اندونزی، تویوتا (Avanza) است. این خودرو به وسیله Astra International یکی از بزرگترین هلدینگ ها در اندونزی فراوری می گردد. آسترا اینترنشنال حدود 50 درصد از بازار فروش خودرو در این کشور را در اختیار دارد.

صنعت خودروی اندونزی / تویوتا آوانزا

در زیر می توانید نام و ظرفیت فراوری خودروسازان اندونزی را ببینید:

فراوریکنندگان خودرو و ظرفیت آن ها در اندونزی
ظرفیت فراورینام شرکت خودروسازی
250,000Toyota Motor Manufacturing Indonesia
530,00Astra Daihatsu Motor
80,000Isuzu Astra Motor Indonesia
200,000Honda Prospect Motor
270,000Suzuki Indomobil Motor
160,000Mitsubishi Motors Corporation
120,000Wuling
250,000Nissan Motor Indonesia
75,000Hino Motor Manufacturing Indonesia
40,000Gaya Motor
150,000Fuso-Mitsubishi
20,000Mercedes Benz Indonesia
خودروهای سبز ارزان قیمت

خودروهای سبز ارزان قیمت (LCGC) خودروهایی ارزان و کم مصرف هستند. این خودروها در اواخر سال 2013 در پی ارائه مشوق های مالیاتی از سوی دولت به خودروسازانی که الزامات اهداف دولت در مصرف سوخت را برآورده می کردند، به بازار اندونزی معرفی شدند.

در زمان معرفی، خودروهای LCGC عموماً دارای قیمتی در حدود 100میلیون روپیه (IDR) که تقریباً معادل 7500 دلار آمریکا است، بودند. به همین علت برای بخش بزرگ و در حال توسعه طبقه میانه اندونزی مجذوب کننده بودند.

صنعت خودروی اندونزی / آسترا دایهاتسو آیلا

دولت شرایط و ضوابط مختلفی را برای ساخت LCGC مشخص کرد. به عنوان مثال، مصرف سوخت باید حداکثر 5 لیتر در 100 کیلومتر و داخلی سازی 85 درصدی می بود. مواردی که برای ما نیز در ایران آشنایی دارد!

بازیگران اصلی صنعت LCGC اندونزی پنج فراوری کننده معروف ژاپنی یعنی تویوتا، دایهاتسو، هوندا، سوزوکی و نیسان هستند. از مدل های مختلف LCGC می توان به مدل های آسترا تویوتا آگیا، آسترا دایهاتسو آیلا، سوزوکی کریمون واگن R و هوندا بریو ساتیا اشاره نمود.

صنعت خودروی اندونزی / سوزوکی کریمون واگن R

جمع بندی

خودروسازی اندونزی با تکیه بر سرمایه گذاری خارجی علاوه بر تامین احتیاج داخل، توانسته صادرات مناسبی نیز داشته باشد. اندونزی با جمعیت نزدیک به 300 میلیونی و رشد میانگین سالیانه 5 درصد از سال 2010 توانسته طبقه میانه خود را رشد دهد و بازار خودرو را توسعه دهد. امری که در ایران ما بیش از 12 سال است همواره رو به نزول است.

سایت سامانه فروش یکپارچه خودرو درست شد؟

سهند پارس خودرو در خط فراوری دیده شد / تصاویر اختصاصی و آنالیز فنی

ای آتروس اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل با پیمایش 250 کیلومتری رونمایی شد

منبع: بیت ران
انتشار: 14 خرداد 1402 بروزرسانی: 14 خرداد 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8941

به "صنعت خودروی اندونزی بهشت خودروهای سبز مقرون به صرفه قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت خودروی اندونزی بهشت خودروهای سبز مقرون به صرفه قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید