پارک خشکه داران، تنها میراث جلگه ای به جا مانده در تنکابن!

به گزارش مجله بای بلاگ، پارک جنگلی خشکه داران در 30 کیلومتری تنکابن به چالوس در کنار جاده واقع شده و تنها 120 متر با دریا فاصله دارد. پارک جنگلی خشکه داران به عنوان تنها جنگل جلگه ای و بکر و از آخرین بازمانده های اکو سیستم های جنگلی جلگه ای شمال ایران با 2 میلیون متر مربع مساحت به شمار می رود.

پارک خشکه داران، تنها میراث جلگه ای به جا مانده در تنکابن!

شناخت زیست بومی جنگل

انواع مختلف گونه های جانوری و گیاهی در ایران رو به انقراض در این جنگل یافت می گردد. گونه های متنوع و فراوان جانوری نیز از قدیم در آن می زیستند و در حال حاضر زیستگاه حیوانات وحشی نظیر شغال، گرگ، خوک، گربه وحشی و پرندگانی مثل حواصیل خاکستری، قره، غاز، مرغابی ها، دار غاز باکلان، اگوت عظیم و کوچک است. در حاشیه این منطقه نیز یک موزه تاریخی طبیعی ایجاد شده که مجموعه تاکسیدرمی از حیوانات وحش شمال ایران را به نمایش گذارده و همیشه مورد استقبال محققان و دانش پژوهان است.

معرفی جغرافیای جنگل

جنگل خشکه داران در ارتفاع متوسط 22- متر از سطح دریا قرار گرفته است و متوسط دما و بارندگی سالیانه 16 درجه سانتیگراد و 1100 میلی متر می باشد، به همین دلیل این منطقه دارای اقلیم خیلی مرطوب معتدل است. بخشهایی از این منطقه حالت تالابی دارد و از مناطق مهم لانه سازی و جوجه آوری بسیاری از پرندگان نیز به شمار می آید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2748

به "پارک خشکه داران، تنها میراث جلگه ای به جا مانده در تنکابن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک خشکه داران، تنها میراث جلگه ای به جا مانده در تنکابن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید