العزی: سازمان ملل باید درک کند که عربستان آغازگر جنگ بود نه یمن خبرنگاران

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن ضمن انتقاد از نقش آفرینی سازمان ملل متحد در این کشور، گفت: سازمان ملل از پذیرش واقعیت ها در یمن طفره می رود.

العزی: سازمان ملل باید درک کند که عربستان آغازگر جنگ بود نه یمن خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المیادین، حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن امروز چهارشنبه با اشاره به نقش منفعل سازمان ملل متحد در این کشور، گفت: درخواست سازمان ملل از صنعاء برای برقراری آتش بس در یمن غیر واقعی است.

بر اساس این گزارش، العزی توضیح داد: آنچه که در یمن می گذرد، جنگ عربستان سعودی و متحدانش علیه این کشور است. از همین روی، سازمان ملل متحد باید چنین درخواستی را از عربستان مطرح کند.

معاون وزیر خارجه یمن در ادامه سخنان خود یادآور شد: این عربستان بود که به یمن حمله کرد و ما در مقام پاسخگویی برآمدیم. در واقع، ما اکنون به دفاع از خود در برابر عربستان می پردازیم. این مسأله ای است که سازمان ملل باید آن را درک کند.

این مقام یمنی در ادامه اظهارات خود اعلام کرد: عربستان سعودی از 6 سال گذشته تا به امروز یمن را تحت محاصره قرار داده است. در طول این مدت همچنین تسلیحات ممنوعه بین المللی علیه یمنی ها به کار گرفته شده است. اینکه سازمان ملل روایت های مزدوران در مأرب درخصوص آوارگان را پذیرفته است، بسیار سوال برانگیز است.

العزی همچنین گفت: بسیار باعث تأسف است که سازمان ملل متحد از پذیرش واقعیت های موجود در یمن طفره می رود. آنچه در یمن می گذرد یک تجاوز خارجی است و نه یک جنگ داخلی. اعلام جنگ در یمن توسط عربستان سعودی صورت پذیرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6514

به "العزی: سازمان ملل باید درک کند که عربستان آغازگر جنگ بود نه یمن خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "العزی: سازمان ملل باید درک کند که عربستان آغازگر جنگ بود نه یمن خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید